سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

October 22, 2013
10:46 سه شنبه، 30ام مهرماه 1392
کد خبر: 58237

ویندوز جدید مایکروسافت عرضه شد

کاربرانی که ویندوز ۸ را روی دستگاه خود دارند، می‌توانند این نسخه را به‌طور رایگان از سایت مایکروسافت دانلود کنند
 
در حالی که مایکروسافت سال‌ها است که با ویندوز خود توانسته در بازار کامپیوترهای شخصی رشد کند، حالا این شرکت سعی دارد این حاکمیت را گسترش دهد. 
عرضه ویندوز 8 آن هم در زمانی که بازار کامپیوترهای شخصی رو به رکود گذاشته و دستگاه‌های هوشمند شخصی پرطرفدار شده‌اند، توانست مایکروسافت را در جایگاه خوبی در بازار قرار بدهد. به این ترتیب بود که با عرضه ویندوز 8 شرکت‌های سازنده و تولیدکننده مختلف به طراحی و تولید محصولات دیجیتال شخصی مبتنی بر این سیستم‌عامل جدید روی آوردند. حالا مایکروسافت نسخه جدید این سیستم‌عامل یعنی ویندوز 1/8 را از روز جمعه گذشته به صورت رسمی عرضه کرده و در دسترس کاربران قرار داده است. مایکروسافت روز جمعه بسته به روز رسانی ویندوز 1/8 را برای کامپیوترها و دستگاه‌های دیجیتال مبتنی بر ویندوز 8 ارائه کرده است و حالا کاربران می‌توانند برای دریافت نسخه بسته به روز رسانی سیستم‌عامل ویندوز 8 خود به فروشگاه ویندوز مراجعه کنند. 
نسخه جدید این سیستم‌عامل امکانات مختلفی در اختیار کاربران ویندوز 8 در هر دو نسخه Pro و RT قرار داده است. به طور کلی بعضی از مهم‌ترین امکاناتی که به ویندوز 8 اضافه شده است و کاربران می‌توانند در هنگام کار با آن به سرعت متوجه این تغییرات بشوند، عبارتند از:
جست‌وجوی هوشمند Bing: در این جست‌وجوی هوشمند کاربران امکان جست‌وجو در همه قسمت‌های دستگاهشان را خواهند داشت. از برنامه‌های دانلود شده و فایل‌های موسیقی گرفته تا عکس‌ها و مهم‌تر از همه نتایج وب. نتایج این جست‌وجو بسیار شفاف و واضح ارائه می‌شوند و کاربران به راحتی می‌توانند آنها را انتخاب یا اجرا کرده یا حتی تغییر دهند.
تنظیمات رابط کاربری مدرن در کامپیوترهای شخصی: در حالی که ساختار و تنظیمات ویندوز معمولا ساده و تکراری هستند، این بار محققان مایکروسافت یک رابط کاربری مدرن و در عین حال ساده را برای ویندوز 1/8 طراحی کرده‌اند که بیشتر در نسخه ویژه کامپیوترهای شخصی ملموس است. این رابط کاربری مدرن امکان انجام تنظیمات را به راحتی و سادگی برای کاربرانش فراهم می‌کند.
برنامه‌های جدید فروشگاه ویندوز: در این نسخه جدید از ویندوز 8 کاربران می‌توانند راحت‌تر و سریع‌تر به برنامه‌های فروشگاه ویندوز دسترسی داشته و آنها را دانلود کنند. برنامه‌هایی هم که همراه با اولین به‌روزرسانی مایکروسافت به مجموعه ویندوز ۸ اضافه شده‌اند، امکانات تازه‌ای با خود دارند، مثلا کاربران به کمک برنامه Reading List می‌توانند متون و داستان‌هایی را که در برنامه‌ها یا سایت‌ها مشاهده می‌کنند به‌سرعت ذخیره کرده یا با امکانات جدید برنامه عکس ویندوز، تصاویر خود را سریع‌تر و راحت‌تر ویرایش کنند. برنامه‌های ویژه‌ای برای تغذیه و سلامت هم به این فروشگاه اضافه شده‌اند که می‌توانند برای بسیاری از کاربران جالب توجه باشند.
صفحه شروع ساده و مرتب: در نسخه جدید ویندوز 8، کاربران با یک صفحه شروع مرتب و ساده مواجه هستند که کمتر از نسخه اولیه آنها را به اشتباه می‌اندازد. در اینجا کاربران می‌توانند به‌سادگی به تمام بخش‌های مختلف سیستم‌عامل خود دسترسی داشته باشند و حتی عکس‌های مورد علاقه‌شان را برای صفحه قفل تعیین کرده و برنامه‌ها را به شکلی که دوست دارند در آن قرار بدهند.
SKY-Drive: فضای ابری مایکروسافت در نسخه جدید ویندوز 8 امکان هماهنگ‌سازی بهتر محتواها را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد و به‌تدریج به مکان اصلی ذخیره اسناد کاربران تبدیل می‌شود. با استفاده از این فضای ابری کاربران می‌توانند در هر جا و از طریق هر دستگاهی به اسناد و فایل‌های ذخیره شده‌شان حتی در صورت آفلاین بودن هم دسترسی داشته باشند.
به روز رسانی Internet Explorer 11:
نسخه جدید اینترنت اکسپلورر در نسخه جدید ویندوز 8 ارائه شده است که این مرورگر جدید برای صفحات لمسی هم بهینه‌سازی شده است تا به این ترتیب کاربران بتوانند از آن در وب‌گردی‌های خود در دستگاه‌های لمسی استفاده کنند. امکاناتی مانند پیش‌نمایش وب‌سایت‌های مورد علاقه در صفحه شروع و امکاناتی برای باز کردن Tabهای
جدید با سرعت بیشتر و مخفی شدن Tabهای قبلی در زیر آنها از جمله دیگر امکانات نسخه جدید مرورگر اختصاصی مایکروسافت هستند.جالب است بدانید شرکت مایکروسافت اعلام کرده است که برای بهره‌برداری از ویندوز 1/8 به محققانی که کار طراحی و تولید این سیستم‌عامل جدید را کرده‌اند، پاداش 100 هزار دلاری می‌دهد. مایکروسافت همچنین به خاطر کشف یک تکنیک دور زدن ساختار امنیتی این سیستم‌عامل و تصحیح آن تا قبل از ارائه رسمی، صد هزار دلار به «جیمز فورشاو» کارشناس امنیتی شرکت Context Information Security پاداش داده است. نکته جالب این است که شرکت‌هایی مانند فیس‌بوک که بزرگ‌ترین و پرطرفدارترین شبکه اجتماعی را در جهان دارد، بلافاصله و درست در همان روز عرضه رسمی ویندوز 1/8، اپلیکیشن جدید مبتنی بر آن را به صورت رسمی عرضه کردند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.