بازی

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

October 22, 2013
21:42 سه شنبه، 30ام مهرماه 1392
کد خبر: 58251

گیگابایت قدرتمندترین کارت های گرافیکی AMD را معرفی کرد

شرکت گیگابایت کارت های گرافیکی جدید خود مبتنی بر پردازنده گرافیکی قدرتمند سری جدید AMD را معرفی کرد. این سری که R9 نامگذاری شده است جزو رده محصولات حرفه ای high-end شرکت AMD محسوب می گردد و تا کنون این شرکت دو مدل R9 280X و R9 270X را در اختیار تولید کننده های کارت گرافیک قرار داده است. گیگابایت طبق روال همیشگی خود، به قدرت پایه کارت های گرافیکی بسنده نکرده و نسخه اورکلاک شده آن ها را تولید کرده و در اختیار کاربران حرفه ای از جمله گیمرها قرار داده است. این دو کارت گرافیک GV-R928XOC-3GD و GV-R927XOC-2GD نام دارند و برخی خصوصیات مانند GPU اورکلاک شده و حافظه 3 و 2 گیگابایتی را می توان از نام آنها برداشت کرد.
 
از جمله مهمترین مشخصات این کارت ها می توان به 2048 پردازنده جریانی GCN و 3 گیگابایت حافظه پرسرعت GDDR5 با رابط 384 بیتی برای کارت R928XOC-3GD، و 1280 پردازنده جریانی GCN و 2 گیگابایت حافظه پرسرعت GDDR5 با رابط 256 بیتی برای کارت R927XOC-2GD اشاره کرد. اما یکی از مهمترین خصوصیات منحصر به فرد این دو کارت گرافیکی، سیستم خنک کننده WINDFORCE 3X انحصاری گیگابایت می باشد که در طراحی آن از ترکیب 3 فن 8 میلی متری زاویه دار، لوله های خنک کننده مسی، پره های آلومینیومی و فن آوری انحصاری Triangle Cool گیگابایت استفاده شده است. این سیستم خنک کننده کارایی بسیار بالایی دارد و به کامل ترین شکل ممکن حرارت را از نواحی مهم کارت گرافیک دفع می کند، و در عین حال صدای تولید شده توسط آن حتی در سنگین ترین بارگذاری ها نیز بسیار ناچیز می باشد.
 
همچنین گیمرهای حرفه ای می توانند با استفاده از نرم افزار انحصاری OC GURU ll گیگابایت به تمامی تنظیمات مهم از جمله میزان کلاک GPU، حافظه، سرعت فن، ولتاژ، نحوه تقسیم توان و پشتیبانی های آنلاین، دسترسی آسانی داشته باشند و کارایی کارت گرافیک خود را افزایش دهند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.