تلفن همراه

گوشی

October 22, 2013
23:57 سه شنبه، 30ام مهرماه 1392
کد خبر: 58290

اولین تبلت نوکیا به همراه دو فبلت رونمایی شد

شرکت نوکیا امروز سه شنبه 30 مهر ماه اولین تبلت ویندوزی خود و دو دستگاه فبلت را به عنوان تلفنهای هوشمندی با صفحات بزرگ در ابوظبی امارات رونمایی کرد.
 

براساس باورهای تحلیلگران زمان معرفی این تبلت و فبلتها چندان مناسب نیست چرا که امروز 30 مهر ماه روز معرفی آی پد 5 و آی پد مینی 2 توسط شرکت اپل در سانفرانسیسکو است و به نظر می رسد تمام توجه فناوری امروز به این سمت معطوف شود.

اما به رغم این موضوع کنجکاویهای جدیدی در رابطه با عملکرد نوکیا شکل گرفته است، به خصوص این که این سازنده فنلاندی تلفن درشرف پیوستن به مایکروسافت است.

تبلت ویندوزی مایکروسافت که امروز رونمایی شده دارای قابلیت ارتباط LTE و وای فای است که نام آن 2520 اعلام شده است. این تبلت یک صفحه نمایش 10.1 اینچی اچ دی، دوربین 6.7 مگاپیکسی با لنز زایس داشته و نوکیا اعلام کرده است که این تبلت نخستین تبلتی است که تصاویری با کیفیت عالی حتی در نور کم ارائه می کند.

به دنبال عرضه تلفن هوشمند لومیا 1020 که دارای حسگر 41 مگاپیکسلی است،می توان گفت که عکاسی تنها عرصه ای است که نوکیا این روزها سرو صدای زیادی در آن به پا کرده است. این شرکت اعلام کرده است که همه دستگاه های جدید آن دارای دوربینهای خوبی هستند.

نوکیا تصمیم گرفته است که تبلت 2520 را با ویندوز آر تی 8.1 عرضه کند، درست همان نسخه از ویندوز که روی تبلتهای سرفیس 2 نصب شده است.

از دیگر ویژگیهای این تبلت این است که در یک ساعت تا 80 درصد شارژ آن تکمیل می شود و نوکیا با همکاری شرکت انیمیشن سازی دیرم‌ورکس یک بازی جدید و تعاملی به نام "ماجرا اژدها" تولید کرده است که این بازی روی تبلت 2520 نصب شده است. این تبلت همچنین دربرگیرنده اپلیکیشن "استوری تلر" (Nokia Storyteller app) نوکیا است که به کاربر این امکان را می دهد تصاویر و ویدئو های خود را شکل یک داستان روی نقشه بسازد.

شرکت نوکیا همچنین نقشه ای به نام " HERE" را در این تبلت قرار داده و موجب شده است که 2520 به تنها تبلتی تبدیل شود که دارای یک نقشه آفلاین واقعی است. قیمت این تبلت از 499 دلار آغاز می شود.

در این مراسم همچنین نوکیا دو تلفن هوشمند با صفمه نمایشهای بزرگ را که به آنها فبلت گفته می شود رونمایی کرد. لومیا چهار هسته ای 1520 و نوکیا 1320 با قیمت پایین تر دارای صفحه نمایشهای 6 اینچی هستند. فبلت اول وضوح تصویر 1080 پیکسلی و فبلت دوم وضوح 720 پیکسلی دارد.

فبلت 1520 نوکیا با دوربین 20 مگاپیکسلی

فبلت 1520 با قیمت خام 749 دلار و 1320 با قیمت خام 339 دلار وارد بازار می شوند.

دوربین " Pure View" فبلت 1520 دارای کیفیت 20 مگاپیکسلی خواهد بود و رنگهای این دستگاه زرد، سفید، سیاه و یا قرمز براق انتخاب شده است. دوربین 1320 تصاویری با کیفیت 5 مگاپیکسلی گرفته و آن هم در رنگهای متنوع ارائه می شود.

نوکیا 1320 با صفحه نمایش 6 اینچی و قیمت پایین

در این مراسم دستگاه های Asha که دارای قیمتهای پایینی هستند نیز رونمایی شد اما این دستگاه ها درحال حاضر برای فروش جهانی آماده نشده اند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.