فناوری اطلاعات

لبه تکنولوژی

October 24, 2013
0:59 پنجشنبه، 2ام آبانماه 1392
کد خبر: 58309

کلاه ایمنی هوشمند با دید 180 درجه برای دوچرخه سواران

مبتکران کلاه ایمنی هوشمندی ساخته اند که دارای ویژگی های یک نمایشگر بر روی سر، آینه مجازی، ارتباط با تلفن هوشمند و کنترل صدا است اما برخلاف عینک گوگل این گجت می تواند جان انسان را در تصادفات نجات دهد.
 
یک شرکت آمریکایی کلاه های ایمنی برای موتور سیکلت سواران و دوچرخه سواران عرضه کرده است که دارای نمایشگری چند کاربردی است. این کلاه ایمنی که Skully P1 نام دارد هفته گذشته در نمایشگاه پاییزه فناوری های نوظهور  2013 در سیلیکون ولی عرضه شده است.
 
یک لیزر سه بعدی در این کلاه تعبیه شده است تا از قرار گرفتن مناسب کلاه بر روی سر کاربر اطمینان حاصل کند. این کلاه دارای یک دوربین لنزی با زوایه بسیار باز برای دید پشت سر کاربر است که کاربر می تواند از هر آنچه که در پشت سر و اطرافش روی می دهد، تصویر ویدیویی زنده دریافت کند که این به معنی دید کامل 180 درجه ای است. این تصویر بر روی نمایشگری که بر روی لبه داخلی کلاه قرار دارد نشان داده می شود.
 
این ویژگی به تنهایی می تواند متحول کننده باشد. این کلاه به ویژه برای دوچرخه سواران کاربردهای قابل توجهی دارد چرا که دوچرخه سوار برای حفظ تعادل دوچرخه به جلو خم می شود و به همین دلیل شانه و آرنج اش مانع دید آینه می شود.  
 
اما علاوه بر آینه های مجازی، این نمایشگر هشدار و پیام های تلفن هوشمند را مانند تماس های وارده و پیامک ها نشان می دهد و همچنین به فهرست موسیقی دستگاه نیز دسترسی دارد و می تواند عملکرد هندزفری نیز داشته باشد.
 
مارکوس ولر رئیس و مدیر اجرایی شرکت Skully Helmets می گوید: هوشیاری کامل برای راکب دوچرخه و موتور سیلکت بسیار ضروری است . ما Skully P1 را به عنوان گسترشی برای حواس راکب طراحی کردیم. این کلاه می بیند، می شنود، احساس می کند و از همه مهمتر فکر می کند و کاربر را به بقیه جهان مرتبط می سازد. این تازه اول کار برای این کلاه است.
 
قرار است این کلاه ابتکاری از سال 2014 به بازار عرضه شود اما تا آن زمان، شرکت Skully در پی داوطلبانی است که پیش از عرضه رسمی بخواهند این کلاه را آزمایش کنند. قطعا کلاه ایمنی P1 نخستین کلاه هوشمند موتورسیکلت در بازار است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.