تبلت

تلفن همراه

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

October 24, 2013
18:59 پنجشنبه، 2ام آبانماه 1392
کد خبر: 58315

هر آنچه که اپل در مراسم شب گذشته خود معرفی کرد

وبلاگینا به نقل از thenextweb نوشت: در حالیکه پیش‌بینی آنچه ممکن است در مراسم معرفی شود کافی بود تا پیش از مراسم معرفی شب گذشته اپل شور و شوق بسیار زیادی را در بین وبلاگ‌نویسان به پا کند، اکنون همه آنچه کوپرتینو در مراسم معرفی‌اش در سنفرانسیسکو برای ارائه داشت دیده‌ایم. اما از آنجا که ممکن است شما دیدن هر کدام از آن‌ها را از دست داده باشید اینجا به شرح همه آنچه که در این مراسم معرفی شد می‌پردازیم.

apple-october-event-1.jpg

iOS 7 و رادیو iTunes

پیش از هر چیز دیگر اپل اعلام کرد که تنها پنج روز پس از عرضه iOS 7  دویست میلیون دستگاه این سیستم‌عامل را مورد استفاده قرار دادند. رقمی که امروز و در این لحظه به ۶۴ درصد از مجموع کل این سیستم‌عامل رسیده است.

Screen-Shot-2013-10-22-at-21.10.jpg

سپس تیم کوک، مدیر عامل اپل اظهار داشت که فروشگاه اپلیکیشن iTunes حالا بیش از ۱ میلیون اپلیکیشن دارد و تا این تاریخ بیش از ۶۰ میلیارد دانلود داشته است. به علاوه وی اشاره نمود که رادیو iTunes بیش از ۱ میلیارد آهنگ برای ۲۰ میلیون کاربرش پخش کرده است.

سیستم‌عامل X Mavericks

شاید این مورد برای کاربران مک هیجان‌انگیز‌تر باشد. اپل اعلام کرد که ارتقا به سیستم عامل 10.9 Mavericks X از امروز آغاز خواهد شد و اینکه این سیستم‌عامل برای همه، بدون توجه به این که از چه نسخه‌ای به این نسخه ارتقا خواهد یافت، رایگان خواهد بود.

مک‌بوک پروهای رتینای جدید ۱۳ و ۱۵ اینچی

اولین محصول از مراسم معرفی محصول بزرگ اپل مدل‌های ۱۳ و ۱۵ اینچی مک‌بوک پرو رتینا بودند که از امروز فروش‌شان به ترتیب با قیمت ۱۲۹۹ و ۱۹۹۹ دلار آغاز می‌شود.

MBPR_2013.jpg

مدل جدید ۱۵ اینچی با یک پردازنده چهار هسته‌ای از نسل چهارم، ۲ گیگابایت رم و کارت گرافیکGeforce GT 750m عرضه می‌شود. ادعا می‌شود باتری این مدل با یک بار شارژ بیش از ۸ ساعت کار خواهد کرد.

مک پرو

هم‌راستا با مجهز کردن مدل‌های مک‌بوک‌ پرو به صفحه نمایش رتینا بخش سخت‌افزار اپل یک مک پرو استوانه‌ای شکل که طراحی آن اساسا تغییر یافته است و می‌توانید آن را تا قبل از پایان سال جاری با قیمت پایه از ۲۹۹۹ دلار سفارش دهید را نیز معرفی کرد.

MacPro_2013.jpg

درون این پوشش نو نوار شده، اپل گزینه‌های بیش از ۱ ترابایت حافظه فلش، چهار درگاه USB 3.0، شش Thunderbolt دو درگاهی، بلوتوث ۴ و یک درگاه HDMI v 1.4 را ارائه می‌کند.

iLife برای iOS و مک

اپل علاوه بر انچه گفته شد اعلام نمود که نرم‌افزار iLife‌ خود روی iOS و مک از امروز میزبان قابلیت‌های جدید شده است و برای هر دستگاهی رایگان خواهند بود.

iLife2013.jpg

همینطور iPhoto، iMovie و Garagebandبرای iOS و سیستم عامل X Mavericks ظاهری جدید پیدا کرده‌اند.

iWork

iWork2013-520x328.jpg

در ادامه به‌روز‌رسانی‌های نرم‌افزاری، موضوع بحث به روز‌رسانی نرم‌افزار iWork بود که مشابه اپلیکیشن‌های iLife برای دستگاه‌هایی که تازه خریداری می شوند رایگان خواهد بود.

iPad Air

وقتی نوبت به محصولات قابل حمل رسید اپل عنوان کرد که از سه سال و نیم پیش که برای اولین بار فروش آی‌پد را آغاز نمود تا کنون ۱۷۰ میلیون از این دستگاه فروخته است. آنچه شگفت‌آورتر است این است که Phil Schiller معاون بخش بازاریابی اپل از یک آی‌پد Air کاملا جدید رونمایی کرد.

iPad_Air1.jpg

آی‌پد Air با صفحه نمایش رتینای ۹.۷ اینچی عرضه خواهد شد و تنها ۱ پوند (حدود ۴۷۰ گرم) وزن خواهد داشت. به اضافه اینکه یک تراشه A7، دوربین iSight پنج مگاپیکسلی و ۱۰ ساعت قدرت نگهداری شارژ باتری پس از یک بار شارژ را دارد.

آی‌پد Air که در رنگ‌های سفید/نقره ای و خاکستری/مشکی ارائه خواهد شد جانشین بالاترین آی‌پد حال حاضر خواهد می‌شود و با قیمت ۴۹۹ دلار برای مدل ۱۶ گیگابایتی وای‌فای و ۶۲۹ دلار برای مدل سلولار عرضه خواهد شد.

فروش آی‌پد Air از اول ماه نوامبر سال جاری در بیش از ۴۰ کشور آغاز خواهد شد.

iPad mini

در کنار نسل چهارم آی‌پد‌ها، اپل آی‌پد مینی خود را نیز به روز کرد. این به‌روز‌رسانی شامل دادن یک صفحه نمایش رتینای ۷.۹ اینچی با وضوح تصویر ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ پیکسب برای این مدل جدید است.

iPadmini_retina.jpg

مدل ۱۶ گیگابایتی وای‌فای با قیمت ۳۹۹ دلار عرضه می‌شود. این در حالی است که مدل سلولار ۵۲۹ دلار قیمت دارد.

آی‌پد مینی اصلی نیز هنوز در دسترس است و  قیمتش به ۲۹۹ دلار برای مدل وای‌فای کاهش قیمت یافته است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.