اینترنت و شبکه

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

October 25, 2013
14:06 جمعه، 3ام آبانماه 1392
کد خبر: 58328

برات قنبری: از اهداف برنامه در فناوری ارتباطات عقب ماندیم/ به ظرفیت 80 گیگابایتی پهنای باند هم نرسیدیم

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه گزارش وضع موجود از وضعیت ICT کشور از وجود اختلاف فاحش با اهداف کمی و کیفی برنامه پنجم توسعه حکایت دارد گفت: بودجه سال 93 را براساس جبران عقب ماندگی فناوری اطلاعات و ارتباطات تعریف می کنیم.
 
برات قنبری در گفتگو با مهر، با اشاره به گذشت 2 سال از برنامه 5 ساله پنجم توسعه و عقب ماندگی بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات از اهداف تعریف شده در این سند بالادستی اظهار داشت: در حال بررسی وضع موجود و تبدیل سیاستها به پروژه های اجرایی هستیم تا برای بودجه سال 93 با برنامه ریزی مشخص، بتوانیم عقب ماندگی این بخش را جبران کنیم.
 
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هم اکنون در حال تبدیل اسناد برنامه پنجم توسعه به سیاستها و پروژه های اجرایی در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات هستیم که در این زمینه گزارش وضعیت موجود از بعد کمی و کیفی و سرمایه گذاری تا 15 آذرماه تدوین و به وزیر ارتباطات ارائه می شود.
 
وی ادامه داد: براساس این گزارش، وزارت ارتباطات می تواند در بودجه سال 93 درخواست خود را برای جبران عقب ماندگیهای این بخش به دولت اعلام کند.
 
قنبری با تاکید بر تقویت زیربناهای ارتباطی برای رسیدن به اهداف توسعه ای کشور ادامه داد: برای مثال قرار بود تا پایان سال دوم برنامه پنجم ظرفیت پهنای باند اینترنت بین الملل به 500 گیگابایت در ثانیه برسد که هم اکنون این ظرفیت به 80 گیگابایت هم نرسیده است. براین اساس تقویت زیربناهای ارتباطی، تقویت رابطه شرکتهای مخابراتی با شرکتهای اینترنتی و تعامل با شرکت مخابرات ایران برای جلوگیری از آسیب این بخش در دستور کار قرار گرفته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.