اپراتورها

باندپهن ثابت

رگولاتوری

October 27, 2013
19:37 یکشنبه، 5ام آبانماه 1392
کد خبر: 58375

هزینه مکالمات بین‌الملل بر اساس نرخ اپراتورهای کشورهای مقصد تعیین می‌شود

هزینه مکالمات بین الملل بر اساس نرخ اپراتورهای کشورهای مقصد تعیین می شود تعرفه هزینه های مکالمات بین الملل در کشورمان بر اساس نرخ های اعلام شده توسط اپراتورهای کشورهای مقصد تعیین می شود، همان گونه که نرخ ارتباطات وارده بین الملل به کشور توسط شرکت ارتباطات زیر ساخت تعیین می شود.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ارتباطات زیرساخت « وحید سلمان» مدیر کل دفتر بررسی های اقتصادی این شرکت با اعلام این مطلب افزود: نرخ ارتباطات بین الملل در هر کشور رابطه مستقیمی با توسعه مخابراتی و میزان خصوصی سازی مخابرات آن کشور دارد و هرچه سطح رقابت پذیری بالاتر باشد باعث کاهش نرخ می گردد و به همین دلیل شاهد نرخ های پایین تر در کشور های توسعه یافته هستیم که درنهایت به نفع شرکت مقصد است.
 
بنابر این تعرفه های ریالی ارتباطات بین الملل الزاماً هماهنگ با نرخ هایی است که اپراتورهای مختلف برای هردقیقه ارتباط به مقصد آن کشور مطالبه می کنند . 
 
وی در ادامه توضیح داد :به همین دلیل ممکن است مکالمه بین الملل از طریق دو صفر با کشورهایی که هزاران کیلومتر از ما دورترند با توجه به عدم انحصار و توسعه ارتباطات در آن کشورها با پایین ترین تعرفه برقرار شود. چرا که اپراتور های این کشورها با هزینه های بسیار پایین تر مکالمات را دریافت و توزیع ی کنند اما در کشورهای همسایه که کمترین فاصله مرزی را با کشورمان دارند وعلاوه بر انحصار دولتی ؛فاقد توسعه زیرساخت های مخابراتی هستند، اپراتور هایشان بالاترین تعرفه را برای مکالمات وارده به شبکه مخابراتی خود مطالبه می کنند و در نتیجه مشترک برای تماس با این کشور ها بایستی هزینه های بالاتری بپردازد.
 
مدیر کل دفتر بررسی های اقتصادی شرکت ارتباطات زیرساخت در ادامه افزود: در مجموع هزینه های مکالمات بین الملل صادره به سمت کشورهای دیگر شامل مجموع نرخ اعلام شده توسط اپراتورهای کشور مقصد ، هزینه اپراتورهای داخلی و هزینه جمع آوری و برقراری ارتباط توسط شرکت ارتباطات زیرساخت است که بیشترین سهم تعیین کننده در این میان مربوط به هزینه اپراتور کشورهای مقصد است .
 
سلمان در خصوص دسته بندی کشورها در حوزه مکالمات بین الملل گفت:کشورهای دنیا براساس نحوه برقراری ارتباط بین الملل به دو گروه عمده تقسیم می گردند، یکی کشورهایی که ارتباط فیزیکی مستقیم با آنها بر قرار است و به آن ارتباطات مستقیم می گوییم و دیگری کشورهایی که ارتباط مستقیم ندارند و توسط سایر کشور ها ترانزیت می شوند و به ان ارتباطات ترانزیت می گوییم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.