اپراتورها

بازار سرمایه

تلفن همراه

رگولاتوری

October 28, 2013
19:19 دوشنبه، 6ام آبانماه 1392
کد خبر: 58399

سید هاشمی: مخابرات 15 هزار و 650 میلیارد تومان به دولت پرداخت کرده است

رییس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران گفت:‌ شرکت مخابرات ایران 15 هزار و 650 میلیارد تومان به حساب دولت واریز کرده است.
 
به گزارش پیام تهران آنلاین،‌ دکتر سیدمصطفی سیدهاشمی در مراسم افتتاحیه ساختمان جدید اداره کل مخابرات منطقه البرز که صبح امروز دوشنبه ششم آبان‌ماه با حضور استاندار،‌ نمایندگان استان البرز در مجلس شورای اسلامی، فرمانده سپاه البرز و مدیران شرکت مخابرات استان تهران و البرز برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: دولت در چهارسال پس از خصوصی شدن شرکت مخابرات ایران، تاکنون 10 هزار میلیارد تومان از مخابرات گرفته است که پنج‌هزار و 650 میلیارد تومان نیز بابت خرید اولیه مخابرات را باید به این رقم افزود. 
 
وی تأکید کرد: تاکنون هیچ قسط عقب‌افتاده‌ای بابت اقساط خرید شرکت مخابرات ایران وجود ندارد و دیناری کاهش نداشته‌ایم.
دکتر سیدهاشمی ، حفظ وضع موجود و توسعه خدمات ارتباطی و مخابرات را بعنوان دو رسالت محوری شرکت مخابرات پس از خصوصی‌سازی برشمرد و گفت: در شش ماهه نخست سال جاری 105 میلیارد تومان در استان تهران و 15 میلیارد در مخابرات استان البرز سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و تا آخر سال این رقم به 34 میلیارد تومان خواهد رسید.
 
رییس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران با بیان این که استان البرز نخستین استانی بود که طرح هم‌کدی در آن به اجرا درآمد اظهار داشت:‌ در گذشته هزینه مکالمه بعنوان مثال از روستاهای طالقان و شهرستان طالقان بابت هرپالس 153 ریال بود که با اجرای طرح هم‌کدی درحال حاضر این رقم 58 ریال است.
 
وی افزود: قرار بود از مشترکان استان البرز آبونمان بگیریم اما ما برای استان البرز تخفیف قایل شدیم تا بتوانیم مشتریان خوبی را جذب کنیم.
دکتر سیدهاشمی در همین باره تصریح کرد:‌ فشار زیادی برای بازگرداندن تعرفه‌ها به قیمت قبلی بود، باوجود زیان هنگفتی که به ما وارد آمد گفتیم طرح هم‌کدی با قیمت هر پالس  58 ریال پیشکش مردم شریف استان البرز باشد.
 
رییس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران با اشاره به وجود بیش از 85 هزار کارمند متعهد و متخصص در خانواده بزرگ مخابرات کشور گفت: بیش از 57 درصد پرسنل ما از ایثارگران جان‌ برکف هستند که در زمره انسان‌های صادق، سالم و متعهد به شمار می‌روند و مخابرات با تکیه بر این پتانسیل عظیم در مسیر تحقق اهداف متعالی به پیش می‌رود.
 
وی افزود:‌ مسیر حرکت ما مبتنی بر چشم‌انداز بلندی ترسیم شده است و اگرچه با نقطه مطلوب فاصله داریم اما با عزم راسخ به حرکت خود ادامه خواهیم داد.
 
دکتر سیدهاشمی با تأکید بر ضرورت تعامل و هماهنگی بیشتر میان نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت تصریح کرد: فراهم ساختن بستر مناسب برای توسعه هرچه بیشتر شبکه ارتباطی و مخابرات بویژه در استان البرز و توجه هرچه بیشتر دولت به نیازهای ارتباطی مردم، منجر به ایجاد پروژه‌های جدید مخابرات و گسترش خدمت‌رسانی به نقاط محروم و روستایی می‌شود.
 
وی با اشاره به ساخت ساختمان ستادی، اداری و پشتیبانی اداره کل مخابرات منطقه البرز،‌ تلاش‌های مهندس مهمان‌نواز مدیرکل مخابرات این منطقه و سایر همکاران را که در کمتر از دو سال این ساختمان را آماده کردند، ارزشمند و قابل ارج توصیف کرد و باتوجه به مناسبت مذهبی عیدغدیر، خواستار در نظر گرفته شدن عیدی مناسب برای تمامی کارکنان اداره کل مخابرات منطقه البرز شد.
 
گفتنی است در ابتدای این مراسم پس از آنکه مهندس مهمان‌نواز به مدعوین خیرمقدم گفت و گزارش اجمالی از وضعیت فعلی و برنامه‌های آتی این منطقه ارایه کرد، مهندس صیدی مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران سخنرانی کرد.
 
وی با بیان این که 24 درصد مراکز مخابراتی شهری در استان البرز قرار دارند از سرمایه‌گذاری 110 میلیاردی در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد و افزود:‌ گسترش تلفن ثابت ، توسعه دیتای استان البرز، تقویت سامانه پاسخگویی و پشتیبانی از مشترکان، تعامل با شرکت زیرساخت برای گسترش پهنای باند اینترنت، برنامه‌ریزی برای تجهیز مراکز علمی، تحقیقاتی و ساختمانی اداری به VPN از مهم‌ترین پروژه‌های در دست اجرای مخابرات منطقه البرز است.
 
مهندس صیدی با اشاره به استقبال خوب مردم البرز از اینترنت حجمی شرکت مخابرات خاطرنشان ساخت:‌ برای گسترش پهنای باند اینترنت و بالا بردن ضریب نفوذ آن تعامل خوبی با شرکت زیرساخت برقرار شده است و همکاری نمایندگان محترم این استان، تأثیر بسزایی در افزایش و ارتقای سطح ارایه خدمات ارتباطی، مخابراتی به همراه خواهد داشت.
 
مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران با بیان این که سرویس تلفن اعتباری نیز در استان البرز راه‌اندازی شده است، از تشکیل ستاد ویژه برای نظارت و سامان دادن به وضعیت پیمانکاران خبر داد.
 
شایان ذکر است در این مراسم استاندار استان البرز و نمایندگان مجلس شورای اسلامی حاضر در مراسم به تبیین دیدگاه‌ها و نظرات خود در حوزه مسایل ارتباطی و مخابراتی و تشریح ضرورت‌های مورد نیاز این عرصه در استان البرز پرداختند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.