اینترنت و شبکه

باندپهن ثابت

رگولاتوری

October 28, 2013
19:52 دوشنبه، 6ام آبانماه 1392
کد خبر: 58402

کمیسیون اینترنت نظام صنفی رایانه‌ای خواستار برچیده شدن انحصار پهنای باند اینترنت و شفاف‌سازی آمار اعلامی توسط وزارت ارتباطات شد

نشست خبری کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران برگزار شد.
 
به گزارش ایسنا در ابتدای این نشست آزاده داننده – رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران – حوزه اینترنت را حوزه‌ای چالش‌ برانگیز دانست و گفت: در برگیری حوزه اینترنت بسیار وسیع بوده و تمام اقشار مردم را شامل می‌شود.
 
او ادامه داد: این سازمان به عنوان سازمانی مردم‌نهاد در رابطه با مسائل حوزه اینترنت در حال پیگیری است. ما مسائل این حوزه را با دولت جدید مطرح کردیم و امیدواریم بیشتر از قبل نتیجه بگیریم، چرا که وعده‌ها نسبت به گذشته تغییر کرده و امیدواریم در این زمینه نتایجی حاصل شود. مهم‌ترین قولی که ما از دولت جدید گرفتیم ایجاد اتاق فکر بود و امیدواریم این ارتباط تداوم پیدا کند.
 
در ادامه‌ی این نشست محمودرضا خادمی – عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران – عنوان کرد: ما در کمیسیون اینترنت مطالباتی را داشته‌ایم و امیدواریم که دولت این مطالبات قدیمی را پیگیری کند. هم‌چنین در نظر داریم 11 آذرماه سمیناری به نام چالش اینترنت برگزار کنیم که مخاطبان آن اعضای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و ریاست جمهوری هستند.
 
او تصریح کرد: ما مطالبات خود را بدین صورت اولویت‌بندی کردیم؛ از سال 85 به بعد که انحصار پهنای باند به شرکت زیرساخت داده شد نسبت به این موضوع اعتراض داشتیم و این قضیه باعث شد جلوی توسعه و پیشرفت اینترنت گرفته شود. به عنوان اولین درخواست حل انحصار پهنای باند اینترنت را عنوان می‌کنیم، تا شرکت‌های خصوصی هم بتوانند پهنای باند را وارد کنند و در کنار این موضوع حاکمیت نیز روی خطوط بین‌المللی نظارت خواهد داشت.
 
وی ادامه داد: به عنوان خواسته‌ی دوم برطرف شدن انحصاری که در سیم‌های مسی برای شرکت‌ مخابرات وجود دارد را مطرح می‌کنیم. این موضوع باعث شده که مخابرات برای بعضی از اپراتور‌ها مشکل ایجاد کند. به عنوان خواسته سوم خواستار برداشته شدن محدودیت 128 کیلوبیت و بالا‌بردن کف سرعت هستیم، چرا که این موضوع باعث توسعه و پیشرفت خواهد شد.
 
او تاکید کرد: خواسته آخر ما شفاف‌سازی آماری است که توسط وزارت ارتباطات اعلام می‌شود و بعضا غلط هستند. این آمارهای اشتباه سبب ایجاد اختلال در برنامه‌ریزی خواهد شد. ما انتظار داریم سازمانی در این حوزه مسوولیت را برعهده گیرد.
 
در ادامه‌ی نشست خبری عبدالحمید بیدختی‌نژاد – عضو کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی استان تهران – افزود: با توجه به این که سیاست‌های دولت جدید برروی حمایت از بخش خصوصی قرار گرفته، امیدواریم بسیاری از مشکلات برطرف شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.