تلفن همراه

گوشی

October 28, 2013
20:27 دوشنبه، 6ام آبانماه 1392
کد خبر: 58409

۳۸ درصد کودکان زیر ۲ سال از گوشی هوشمند استفاده کرده‌اند

۳۸ درصد کودکان با سن کمتر از ۲ سال برای انجام بازی‌های رایانه‌ای، تماشای تصاویر ویدیویی یا دیگر اهداف رسانه‌ای از دستگاه‌های الکترونیکی همراه استفاده می‌کنند که این رقم برای سال ۲۰۱۱ میلادی تنها ۱۰ درصد بوده است.
 
Babyiphone
 
به گزارش فارس به نقل از مش‌ایبل،‌ از هر 5 کودکی که هنوز نمی‌توانند به خوبی صحبت کنند و قابلیت جمله‌سازی در آن‌ها هنوز به طور کامل شکل نگرفته است، تقریبا 2 نفر با گوشی هوشمند یا رایانه لوحی کار می‌کند.
 
 سازمان مشاوره خانواده Common Sense Media در مطالعه جدید خود به این نتیجه رسیده است که 38 درصد کودکان با سن کمتر از 2 سال برای انجام بازی‌های رایانه‌ای، تماشای تصاویر ویدیویی یا دیگر اهداف رسانه‌ای از دستگاه‌های الکترونیکی همراه استفاده می‌کنند که این رقم برای سال 2011 میلادی تنها 10 درصد بوده است.
 
زمانی که این کودکان به سن 8 سالگی می‌رسند، 72 درصد آن‌ها به صورت مستمر گوشی‌های هوشمند، رایانه‌های لوحی یا دستگاه‌های مشابه را مورد استفاده قرار می‌دهند.
 
"جیم استیر"( Jim Steyer) موسس و مدیرعامل مرکز Common Sense در این خصوص گفت: «این یک نشانه کاملا واضح و روشن است که نسل دیجیتالی در حال رسیدن است».
 
این مطالعه نشان داده است که دستگاه‌های الکترونیکی موبایلی در بین کودکان کم سن‌وسال در مقایسه با دیگر گروه‌های سنی به میزان گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
میزان تماشای تلویزیون توسط این کودکان بدون تغییر نسبت به قبل باقی مانده است و این طور که بررسی‌ها نمایان کرده‌اند، 66 درصدکودکان زیر 2 سال تلویزیون تماشا می‌کنند که این رقم برای سال‌های 2011 و 2013 میلادی به همین صورت بوده است.
 
میزان استفاده از رایانه هم توسط این کودکان افزایش یافته است. در سال 2011 میلادی تنها 4 درصد کودکان زیر 2 سال از رایانه استفاده می‌کردند که این رقم هم‌اکنون به 10 درصد رسیده است.
 
با این وجود، میزان تماشای برنامه‌ها در دیسک‌های دی‌وی‌دی بین این گروه سنی از کودکان کمتر شده است. در سال 2011 میلادی 52 درصد کودکان کمتر از 2 سال برنامه‌های مورد علاقه خود را در دیسک‌های دی‌وی‌دی تماشا می‌کردند که این رقم هم‌اکنون به 46 درصد کاهش یافته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.