اپراتورها

تلفن همراه

October 29, 2013
14:40 سه شنبه، 7ام آبانماه 1392
کد خبر: 58435

چرا سیم‌کارت‌های رایتل می‌سوزند؟

کاربران متعددی از سوختن سیم‌کارت‌های رایتل خود گلایه دارند، اما به گفته‌ی مدیران اپراتور سوم، یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که باعث سوختن این سیم‌کارت‌ها می‌شود، پانچ‌ کردن غیراصولی آن‌هاست.
 
مدیر بازاریابی رایتل در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: براساس آمار سیم‌کارت‌های مرجوعی، تعداد سیم‌کارت‌های سوخته ما بالا نیست و در اغلب موارد سیم‌کارت‌هایی که دچار مشکل شده‌اند، به دلیل پانچ‌کردن غیراصولی بوده است.
 
محمد فرجود تاکید کرد: وقتی کاربران دستگاه‌های جدیدی مانند اپل خریداری می‌کنند نیاز به سیم‌کارت‌هایی با اندازه کوچک‌تر دارند و در موارد متعدد افراد اقدام به پانچ‌کردن غیر اصولی سیم‌کارت می‌کنند که این موضوع باعث از بین رفتن و تخریب سیم‌کارت می‌شود.
 
وی ادامه داد: توصیه ما به کاربران این است که هنگام تهیه سیم‌کارت، سیم‌کارت‌های دوپانچ رایتل را تهیه کنند تا بتوانند هم از اندازه مرسوم استفاده کرده و هم در صورت تغییر گوشی به سیم‌کارت میکرو دسترسی داشته باشند. هزینه‌ی این سیم‌کارت‌ها نیز فرقی با سیم‌کارت‌های معمولی ندارد و کاربران مجبور به آن نیستند که برای تهیه آنها هزینه‌ اضافی پرداخت کنند.
 
فرجود در عین حال یادآور شد: با توجه به این‌که درصد قابل توجهی از خرابی‌ها به دلیل پانچ‌کردن غیر اصولی سیم‌کارت‌ها رخ می‌دهد ما در مراکز خود اقدام به پانچ‌کردن سیم‌کارت نمی‌کنیم و توصیه‌مان به کاربران هم این است که هنگام خرید از سیم‌کارت‌های دوپانچ استفاده کنند.
 
به گزارش ایسنا، انواع سیم‌کارت‌های اپراتور سوم عبارتند از:
 
سیم کارت عادی رایتل:
 
سیم‌کارت‌های عادی در اندازه مرسوم و متداول سیم‌کارت‌های موجود در کشور ارائه می‌شوند و مبتنی بر خدمات نسل سوم شبکه تلفن همراه (3g) هستند.
 
میکرو سیم‌کارت رایتل:
 
میکرو سیم‌کارت‌های رایتل با اندازه‌ای در حدود 50 درصد کوچک‌تر از سیم‌کارت‌های عادی ارائه می‌شوند و مناسب با دستگاه‌های هوشمند نسل جدید مانند: 4/ iphone4s، Samsung Galaxy S4، Sony Xperia Z، HTC One، LG G2 هستند و نسل سوم شبکه تلفن همراه (3G) را در دسترس علاقه‌مندان و کاربران قرار می‌دهند.
 
نانو سیم‌کارت رایتل:
 
همچنین بر اساس فناوریهای روز دنیا و براساس استاندارد معرفی شده از سوی موسسه استاندارد‌های مخابراتی اروپا (ETSL)، در کشور نانو سیم‌کارت 3G نیز ارائه شده است که تقریبا 40 درصد کوچک‌تر از میکروسیم‌کارت است و جهت استفاده در دستگاه‌هایی هم‌چون iphone 5s/5c/5 و ipad mini طراحی شده است.
 
سیم‌کارت‌های دو پانچ رایتل:
 
استفاده از نسل جدید گوشی‌های تلفن همراه نیز مستلزم دارا‌بودن سیم‌کارت‌های مناسب این دستگاه در ابعاد کوچک‌تر است. در همین راستا، سیم‌کارت‌های دوپانچ (میکرو/ عادی» رایتل امکان تبدیل سیم‌کارت از حالت عادی به میکرو و بالعکس را فراهم آورده است.
 
مشترکین می‌توانند با جداسازی بخش مرکزی سیم‌کارت از قاب (آداپتور)، آن را به حالت میکرو تبدیل کرده و از آن در کلیه‌ی دستگاه‌های نسل جدید ارتباطی که از سیم‌کارت میکرو پشتیبانی می‌کنند، استفاده کنند.
 
هم‌چنین در صورت نیاز به استفاده‌ی این سیم‌کارت‌ها در اندازه عادی، می‌توانند مجددا سیم‌کارت میکرو جداسازی شده خود را در قاب اصلی (آداپتور) آن قرار دهند و از آن در دستگاه‌های معمولی استفاده کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.