تلفن همراه

گوشی

October 29, 2013
16:03 سه شنبه، 7ام آبانماه 1392
کد خبر: 58446

Nexus 5 گوگل همین هفته از راه می‌رسد

در حالی که طی هفته‌های گذشته شایعات فراوانی در مورد مدل بعدی گوشی هوشمند گوگل موسوم به Nexus 5 منتشر شده است، منابع خبری نخستین تصاویر رسمی از این محصول را منتشر کردند.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، از پیش‌تر گفته شده بود که قرار است این گوشی هوشمند طی هفته‌های آتی وارد بازار شود و این طور که هم‌اکنون اعلام شده است، این محصول تا هفته آینده به دست کاربران جهانی می‌رسد.
 
گفته می‌شود که شرکت گوگل هم‌اکنون به طور اشتباه تصاویر اصلی و جزییات مربوط به این گوشی هوشمند را در فروشگاه اینترنتی Play Store منتشر کرده است و طی آن گفته شده که این محصول در تاریخ یک نوامبر به صورت رسمی معرفی می‌شود.
 
لازم به ذکر است که مرکز MobileSyrup در گزارش جداگانه‌ای اعلام کرده بود که فروش این گوشی هوشمند از تاریخ 31 اکتبر در فروشگاه اینترنتی Play Store گوگل آغاز می شود.
 
این طور که گفته شده است، مدل بعدی گوشی هوشمند گوگل نمایشگر لمسی 5 اینچی دارد که تصاویر در آن با کیفیت 1080 در 1920 پیکسل و با تراکم 443 پیکسل در هر اینچ مربع به نمایش درمی‌آیند.
 
این گوشی هوشمند پردازنده چهار هسته‌ای Snapdragon 800 را در خود جا داده است که هر هسته پردازنده با توان 2.3 گیگاهرتز فعالیت می‌کند و همچنین، برای این محصول رم دو گیگابایتی در نظر گرفته شده است.
 
این نخستین گوشی هوشمند در بازار جهانی خواهد بود که همراه با سیستم‌عامل Android 4.4 یا همان KitKat عرضه می‌شود و برای آن قابلیت پشتیبانی از شبکه مخابراتی LTE هم در نظر گرفته شده است.
 
همچنین پیش بینی شده است که این دستگاه در دو مدل با حافظه‌های داخلی 16 و 32 گیگابایتی،  دوربین دیجیتالی 8 مگاپیکسلی، دوربین دوم 1.3 مگاپیکسلی، فناوری ارتباطی NFC، شارژر بی‌سیم و باتری پرتوان 2300 mAh عرضه می‌شود.
 
بر اساس جزییاتی که روی فروشگاه اینترنتی Google Play Store منتشر شده است، مدل 16 گیگابایتی این محصول با قیمت 349 دلار در بازار فروخته می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.