اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن ثابت

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

مخابرات فضایی

November 1, 2013
17:14 جمعه، 10ام آبانماه 1392
کد خبر: 58509

تمدید پروانه ۷ اپراتور ارتباطات ماهواره‌ای با امتیازهای ویژه در دولت قبل

کمیسیون تنظیم مقررات در سال ۹۱ مصوب کرد که پروانه ۷ اپراتور ارتباطات ماهواره‌ای با ثابت ماندن حق فرکانس‌ و کاهش مبلغ ضمانت‌نامه‌ به یک سوم، ۵ سال دیگر تمدید شود. علاوه بر این، اکنون در حق السهم دولت نیز ۹۰ درصد تخفیف داده است.
 
 
به گزارش فارس، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، در آبان‌ماه سال 91، تمدید پروانه ارائه‌دهندگان خدمات انتقال داده‌ها از طریق ارتباطات ماهواره‌ای (SAP) را تصویب کرد.
 
با آن مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، پروانه شرکت‌های SAP به مدت 5 سال تمدید شد که در این تمدید با ثابت ماندن حق فرکانس‌ها، مبلغ ضمانت‌نامه‌ تا یک سوم کاهش یافت.
 
اکنون بار دیگر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره 174 مورخ 31/6/92 مقرر کرده که در تمدید پروانه‌های شرکت‌های مذکور در سال اول در رقم تعیین شده برای حق السهم نود درصد تخفیف لحاظ شود.
 
در این مصوبه آمده که: کمیسیون درخواست بررسی و اصلاح بند 2 ماده 6 مصوبه شماره 3 جلسه شماره 150 کمیسیون در خصوص میزان تسهیم شرکت‌های دارای پروانه ارایه خدمات انتقال داده‌ها از طریق ارتباطات ماهواره‌ای (SAP) را بررسی کرد.
 
پس از این بررسی کمیسیون مقرر کرد در تمدید پروانه‌های شرکت‌های مذکور در سال اول به میزان نود درصد (90 درصد) رقم تعیین شده برای حق السهم به عنوان تخفیف اعمال و در هر سال به میزان ده درصد ( 10 %) از این تخفیف کاسته شود.
 
دارندگان پروانه SAP، مجاز به ارائه خدمات انتقال داده از طریق ارتباطات ماهواره‌ای به کاربران و بهره برداران نهایی (حقیقی یا حقوقی) هستند.
 
این شرکت‌ها با استفاده از ماهواره‌های مخابراتی، دسترسی به سرویس‌های ماهواره‌ای را از طریق ایستگاه‌های زمینی ماهواره‌ای کوچک موسوم به VSAT فراهم می‌کنند.
 
هم اکنون در کشور، 7 شرکت دارای پروانه SAP از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هستند.
 
پیش از این، مدت اعتبار پروانه شرکت‌های SAP، پنج ساله با قابلیت تمدید بود که هم‌اکنون به مدت 5 سال دیگر تمدید شده است.
 
محدوده جغرافیایی فعالیت شرکت‌های SAP در سطح کشور است و مبلغ حق الامتیاز شرکت‌های SAP بر اساس میزان فعالیت در پایان هر سال دریافت می‌شود.
 
هم اکنون شرکت‌های توسعه ارتباطات فراست، آرین ماھواره، گروه ارتباطات ماھواره‌ای سامان، توسعه سازه پای، عصر ارتباطات بین‌المللی پارس کار، پارس ارتباطات و ایران سولار، دارنده پروانه SAP در ایران هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.