اپراتورها

تلفن همراه

November 3, 2013
16:56 یکشنبه، 12ام آبانماه 1392
کد خبر: 58565

جوایز مسابقه پیامکی و خلف وعده‌ای که اعتبار اپراتور را خدشه‌دار می‌کند

در یک مسابقه پیامکی اپراتور دوم، وعده داده شده با ارسال یک پیامک و شرکت در مسابقه، روز بعد یک شارژ ۱۰۰۰ تومانی هدیه داده می‌شود. سه روز گذشته و خبری از شارژ نیست. فارس علت این خلف وعده را پیگیری کرده است.
 
 
به گزارش فارس، پیامک‌های مسابقه‌های پیامکی که از طرف اپراتورها ارسال می‌شود، امروز دیگر برای همه مشترکان موبایل آشنا است و کسی نیست که تاکنون پیامک دعوت به یک مسابقه به دستش نرسیده باشد.
 
معمولا این مسابقه‌ها توسط شرکت‌های خصوصی همکار اپراتورهای تلفن‌همراه برگزار می‌شود و اپراتور به طور مستقیم نقشی در برگزاری آنها ندارند.
 
این مسابقات رفته رفته متقاضیان بیشتری جذب کرده‌اند و رونق گرفته‌اند؛ اما گاهی نیز این مسابقات دچار مشکلاتی می‌شوند.
 
از جمله اینکه در یکی از پیامک‌های مسابقه که اپراتور دوم تلفن همراه برای برخی مشترکان خود ارسال کرده، نکته مبهمی وجود دارد.
 
در این پیامک آمده است: «شارژ هدیه. فقط امروز. بدون قرعه کشی. همه برنده هستید. برای دریافت شارژ 1000 تومانی: اکنون عدد 1 را به شماره 84888 پیامک کنید و وارد مسابقه «سرزمین من» شوید.
 
پس از اینکه مشترک به این پیامک پاسخ می‌دهد، بلافاصله پیامک بعدی برای مشترک ارسال می‌شود.
 
متن پیامک بعدی به این شرح است: «سلام دوست عزیز. به مسابقه «سرزمین من» خوش آمدی. شما تا الان برنده یک شارژ 1000 تومانی هستی. امشب هم در قرعه کشی یک سکه تمام  بهار آزادی شرکت داده می‌شوی. اگر  برنده شدی که خوش به حالت، اگر هم برنده سکه نشدی فردا کد شارژ برات ارسال می‌شه. برای دریافت سوال اول SARZ را به 8282 بفرستید. قیمت: 120 تومان».
 
اما اکنون سه روز از فردای وعده داده شده می‌گذرد و خبری از کد شارژ نیست.
 
اکنون روشن نیست که پیامکی که مشترک ارسال می‌کند با هزینه معمولی 89 ریال فارسی تا 22 تومان لاتین (بدون در نظر گرفتن طرح‌های تخفیفی اپراتور) محاسبه شده یا به قیمت 120 تومان پیامک مسابقه.
 
اما با احتساب نازلترین قیمت (هر پیامک 89 ریال)، آنچه از ظاهر امر بر می‌آید این است که تعدادی از مشترکان با هدف دریافت هدیه، به ارسال پیامک تشویق شده‌اند و سودی را نصیب  اپراتور کرده‌اند.
 
اگرچه مسئولیت مستقیم برگزاری این مسابقات بر عهده شرکت‌های خصوصی همکار اپراتور است نه اپراتور، اما مشترکان این قبیل اقدامات را از چشم اپراتور می‌بینند و نسبت به اپراتور بدبین می‌شوند. مهم‌تر از مشکل بی‌اعتمادی، پیگیری حق مشترکانی که به ارسال پیامک تشویق شده‌اند محفوظ است.
 
فارس این موضوع را از اپراتور مربوطه که فراهم کننده بستر مسابقه است به نیابت از شرکت برگزار کننده مسابقه پیگیری کرده است. 
 
شرکت تامین کننده محتوا (بیپ) در پاسخ به به علت اینکه چرا علیرغم وعده داده شده، هدیه برای مشترکان ارسال نشده، توضیح داد: «نحوه اهدای جایزه در مسابقه «سرزمین من» در روزهای اخیر به اینصورت بوده که شرکت کنندگان پس از ثبت نام و شرکت در مسابقه، در قرعه کشی یک سکه بهار آزادی شرکت داده می‌شوند که نتیجه آن در روز بعد، از طریق قرعه کشی مشخص می‌شود و از طریق پیامک به اطلاع همه ثبت نام کنندگان می‌رسد. همچنین به همه کسانی که در قرعه کشی سکه برنده نشده‌اند یک شارژ 1000 تومانی ایرانسل اهدا می‌شود. اعضای مسابقه و برندگان کارت شارژ، به طور خودکار پیامکی حاوی کد جایزه دریافت می‌کنند که با ارسال آن کد به شماره 8282 طبق دستورالعمل می‌توانند رمز شارژ خود را دریافت کنند.
 
نرم افزار این مسابقه از سوی شرکت برگزار کننده (در این مورد بیپ) به گونه‌ای طراحی شده که اگر به هر دلیلی کد جایزه به دست برندگان نرسد، ارسال این پیامک در روزهای آینده نیز تکرار خواهد شد، تا زمانی که همه برندگان شارژهای خود را دریافت کنند.
 
شرکت ارائه دهنده این مسابقه به شرکت کننده اطمینان می‌دهد که حق آنها برای دریافت شارژ محفوظ بوده و کد جایزه از شماره 8282 برای اعضاء ارسال خواهد شد.»
 
فارس این موضوع را تا زمان عملی شدن وعده از سوی برگزار کننده مسابقه پیگیری خواهد کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.