اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

November 5, 2013
19:40 سه شنبه، 14ام آبانماه 1392
کد خبر: 58605

مشاوره زنده ویدیویی از ازدواج تا پختن بوقلمون!

گوگل برای کسب درآمدهای بیشتر خدمات پولی تازه‌ای را راه اندازی کرده که در قالب آن کاربران با متخصصان مختلف به طور زنده و ویدیویی گپ می‌زنند.
 
به گزارش فارس به نقل از رویترز، این متخصصان در هر زمینه‌ای که کاربران بخواهند اظهار نظر خواهند کرد؛ از نحوه پختن بوقلمون گرفته تا ارائه مشاوره‌هایی در مورد ازدواج.
 
خدمات یاد شده که Helpouts  نام گرفته روز گذشته راه اندازی شده است. گوگل برای این کار مجبور به همکاری با حدود هزار نفر مشاور  و صاحب نظر در زمینه مد، پرورش اندام، رایانه و دیگر حوزه‌ها شده است. این افراد در هر بار چت ویدیویی به طور زنده و نفر و به نفر اطلاعات مورد نیاز را ارائه خواهند کرد.
 
مدت زمان هر چت متغییر خواهد بود و بسته به علاقه کاربر از چند دقیقه تا حتی چند ساعت به طول خواهد انجامید. هزینه این مکالمه ‌ا بسته به موضوع بحث و مدت زمان آن و همین طور فرد مشاور متفاوت خواهد بود.
 
گوگل مدعی است ارائه این خدمات نسل جدیدی از خدمات جستجو را بنیان خواهد نهاد که در قالب آن به جای وارد کردن کلیدواژه ها در جستجوگر گوگل و مراجعه به وب سایت های فهرست شده افراد می‌توانند به طور زنده و ویدیویی اطلاعات مورد نظرشان را دریافت کنند.
 
برخی صاحب‌نظران می‌گویند راه اندازی این خدمات از سوی گوگل پاسخی به محبوبیت روزافزون شبکه‌های اجتماعی است که از آنها برای دریافت مشاوره و توصیه‌های مختلف از دوستان در مورد فیلم‌ها، رستوران‌ها و دیگر موضوعات هم استفاده می‌شود. در واقع گوگل که نگران کاهش محبوبیت جستجوگر خود است این سرویس را راه اندازی کرده است.
 
گوگل قرار است 20 درصد از مبلغ پرداختی از سوی کاربران این خدمات را دریافت کند و باقی مانده آن را به مشاوران خود اختصاص دهد. کاربران همچنین می‌توانند نقدها و نظرات خود را در مورد عملکرد مشاوران منتشر کنند و کاربرانی که از خدمات مشاوره‌ای رضایت نداشته باشند هزینه پرداختی را بازپس می‌گیرند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.