اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

November 7, 2013
12:04 پنجشنبه، 16ام آبانماه 1392
کد خبر: 58639

مروری بر اظهارات مطرح شده در نشست خبری مدیرعامل جدید رایتل

sadri.jpg

مدیرعامل رایتل گفت: توسعه اپراتور سوم بر مبنای ارزش‌ افزوده است و صوت اولویت دوم خواهد بود؛ زیرا رسیدن به تعداد مشترکان دو اپراتور دیگر سخت است.
 
مجید صدری در یک نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: امروز هزارمین سایت رایتل راه‌اندازی شده و تا پایان سال 3600 سایت راه‌اندازی خواهد شد.
 
مدیرعامل اپراتور سوم تلفن همراه گفت: هم‌اکنون رایتل در 135 شهر فعال است و تا پایان سال 5 میلیون مشترک جذب خواهد کرد.
 
وی گفت: هم‌اکنون میانگین پوشش شهری رایتل در حد استاندارد و تعهدات پروانه است که در مناطقی پوشش ضعیف‌تر و در مناطقی قوی‌تر است، البته ایرادهایی نیز به کیفیت شبکه وارد است.
 
40 درصد دیتای کشور در تهران مصرف می‌شود
 
صدری گفت: تهران 40 درصد مصرف دیتای کشور را به خود اختصاص داده و در برنامه داریم که حداکثر در 2 ماه آینده، استان تهران به عمق 300 کیلومتر را در مرکز و جاده‌های منتهی به تهران کامل کنیم.
 
مدیرعامل رایتل گفت: 100 درصد سهام این شرکت متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) و از حق بیمه 37 میلیون نفر از مردم ایران است که حدود نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و این موضوع تعهد شرکت را سخت می‌کند.
 
صدری با اشاره به مشکلات رایتل در مسیر توسعه، گفت: در ترخیص کالا در گمرک، تحریم و وندورهای (تعمیر کننده تجهیزات) خارجی مشکلاتی داریم.
 
افق توسعه رایتل، ارزش‌افزوده است نه صوت
 
مدیرعامل اپراتور سوم تلفن همراه افزود: تمرکز ما برای رشد شرکت رایتل تکیه بر سرویس‌های ارزش افزوده  از جمله موبایل، آموزش و سلامت الکترونیک است. زیرا با حضور دو اپراتور دیگر، رساندن تعداد مشترکان مکالمه (VOICE) رایتل به همراه اول و ایرانسل سخت است. بخشی از کار اصلی ما سرویس‌های فروش سازمانی است.
 
تماس تصویری از اردیبهشت 92 قطع است
 
مدیرعامل رایتل در خصوص پیوست فرهنگی رایتل و قطعی سرویس تماس تصویری در نتیجه نبود این پیوست گفت: از اردیبهشت 92، سرویس تماس تصویری قطع است. پیوست فرهنگی تقریباً نهایی شده اما واقعیت این است که شاید به درستی نتوانسته‌ایم از آن دفاع کنیم، اما با حضور آقایان انتظاری و واعظی امیدواریم بتوانیم با برطرف کردن حساسیت‌ها مشکل را حل کنیم.
 
اپراتور سوم با یک میلیون و 500 هزار مشترک
 
وی تعداد مشترکان فعلی اپراتور سوم را یک میلیون  و 500 هزار مشترک عنوان کرد و گفت: با شرمندگی این عددی است که شبکه را به ما تحویل داده‌اند.
 
تلقین شده که مکالمه رایتل گران است
مدیرعامل اپراتور سوم تلفن همراه همچنین از درخواست اخذ مجوز وای‌فای از رگولاتوری خبر داد و گفت: معتقدیم پروانه وای‌فای مکمل نسل 3 است.
 
صدری تصریح کرد: قیمت مکالمه رایتل با دو اپراتور دیگر تفاوت زیادی ندارد، حتی گاهی از آنها کمتر است، اما به دلیل عدم اطلاع‌رسانی کافی جا افتاده که رایتل گران است.
 
اپراتور سوم درخواست مجوز وای‌فای کرد
 
مدیرعامل اپراتور سوم تلفن همراه همچنین از درخواست اخذ مجوز وای‌فای از رگولاتوری خبر داد و گفت: معتقدیم پروانه وای‌فای مکمل نسل 3 است.
 
وی در پاسخ به این انتقاد که شرکت‌های PAP (ارائه دهنده ADSL) مجوز وای فای دارند، برای این کار رایتل می‌تواند از همکاری PAP‌ها استفاده کند، گفت: آمادگی داریم تا در صورت علاقمندی PAPها از توان این شرکت‌ها استفاده کنیم.
 
کارمند خارجی نداریم
 
وی در پاسخ به سؤالی در خصوص استفاده از توان داخلی و نیروی متخصص داخلی در اپراتور سوم گفت: یکی از وجه تمایز رایتل با دو اپراتور دیگر این است که تمام پرسنل رایتل ایرانی هستند و حداکثر استفاده را از توان داخل داشته و خواهیم داشت.
 
وعده برقراری رومینگ بین‌الملل تا ماه آینده
 
صدری گفت: راتیل رومینگ بین‌الملل ندارد اما تا یک ماه آینده این سرویس برقرار خواهد شد. 
 
وی همچنین از مذاکره با همراه اول و ایرانسل برای برقراری رومینگ داخلی خبر داد و گفت: علاوه بر اینترکانکشن (ارتباط میان دو اپراتور) به دنبال برقراری رومینگ داخلی با اپراتورها نیز هستیم.
 
رایتل درخواست افزایش دوره انحصار را مطرح کرد
 
مدیرعامل اپراتور سوم تلفن همراه گفت: دوره انحصار رایتل تا شهریور 93 به پایان می‌رسد، اما با توجه به اینکه از اردیبهشت ماه ارتباط تصویری قطع شده و وجه تمایز خدمات نسل 3 با نسل قدیم در این مدت حذف شده، رسماً اعتراض کرده‌ایم و شدیداً پیگیر هستیم.
 
وی همچنین تصریح کرد: بنای رایتل برای توسعه، استفاده از سایت‌شیرینگ (سایت‌های مشترک اپراتورها) است و با شرکت ارتباط مشترک شهر هیچ مشکلی نداریم.
 
ممانعت از ارائه خدمات 3 اپراتور موبایل در یک دفتر پیشخوان غیرقانونی است
 
وی همچنین در خصوص ممنوعیت ارائه توأمان خدمات اپراتورها در یک دفتر پیشخوان از سوی همراه اول گفت: رگولاتوری اعلام کرده این اقدام خلاف قانون است و آن را از طریق رگولاتوری پیگیری می‌کنیم.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه استفاده از سیم‌کارت‌های نسل 3 رایتل در بسیاری از گوشی‌ها ممکن نیست، آیا در پروانه صحبتی از الزام به پشتیبانی از نسل دو نشده، گفت: با دو سه شرکت مذاکره کرده‌ایم تا بحث باندلینگ (عرضه سیم‌کارت به همراه گوشی) را داشته باشیم تا مشکل گوشی برای استفاده از نسل 3 حل شود، هم‌اکنون گوشی‌ای که قابلیت پشتیبانی از نسل سه را داشته باشد حداقل 200 هزار تومان قیمت دارد.
 
رگولاتوری جریمه کرد، دفاع کردیم
 
صدری در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون جریمه‌ای از سوی رگولاتوری برای تاخیرها به رایتل اعلام شده، گفت: رگولاتوری یک وظیفه‌ای دارد که طبق آن در حال انجام کار خود است و ما نیز برای حق قانونی خود دفاعیات را مطرح کنیم و بر سر مبلغ به توافق نرسیده‌ایم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.