تلفن همراه

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری

گوشی

November 7, 2013
12:46 پنجشنبه، 16ام آبانماه 1392
کد خبر: 58646

اندروید کیت‌کت چه قابلیت‌هایی به گوشی‌ می‌افزاید؟

شرکت گوگل به تازگی جدیدترین نسخه اندروید خود موسوم به کیت کت (نسخه 4.4) را برروی گوشی نکسوس 5 که با همکاری ال جی ساخته شده، عرضه کرد.
 
 
اندروید کیت کت به شکلی ساخته شده که با بیش از یک میلیارد گوشی هوشمند و تبلت قدیمی سازگار است.
 
این نسخه از اندروید به دلیل گرفتن حافظه کمتر از گوشی، میتواند برروی گوشی‌های ارزان قیمت‌تر که حافظه رم آنها 512 مگابایت باشد نیز کار کند.
 
سوندار پیچای – مدیر بخش اندروید گوگل – گفت: یکی از مهمترین اهداف گوگل برای سال 2014 رساندن سیستم عامل اندروید به دست یک میلیارد کاربر دیگر است. اوایل امسال گوگل اعلام کرد که سیستم عامل اندروید را برای یک میلیارد دستگاه گوشی موبایل فعال کرده است. در بازار‌های نوظهور نظیر برزیل، روسیه، هند، اندونزی و مکزیک سرعت رشد اندروید سه برابر کشور‌های توسعه یافته است.
 
وی افزود: تازه‌ترین نسخه‌ اندروید (4.4) موسوم به کیت‌کت حافظه کمتری را اشغال می‌کند. برای مثال مرورگر گوگل کروم در سیستم عامل کیت‌کت 16 درصد حافظه کمتری را در مقایسه با نسخه‌ قبلی اندروید موسوم آبنبات پاستیلی اشغال می‌کند.
 
اندروید کیت کت ویژگیهای قابل توجهی دارد که در این مطلب به 10 مورد از بهترین قابلیتهای آن اشاره می‌کنیم.
 
1) اوکی گوگل: با اندروید کیت کت دیگر احتیاج نیست برای انجام جست‌وجو در گوگل، فرستادن پیام، دریافت راهنمایی یا پخش موزیک صفحه گوشی را لمس کنید! کافیست در صفحه اصلی و هنگامیکه که "حالا گوگل" فعال است، ابتدا جمله "اوکی گوگل" و سپس فرمان صوتی خود را بگویید. مثلا بگویید: اوکی گوگل نزدیک‌ترین رستوران کجاست یا اوکی گوگل فلان موسیقی را پخش کن!
 
2) نمایش فیلم و عکس در کل صفحه در کنار کنترل آن: هنگام پخش موسیقی و فیلم در کل صفحه، شاهد خواهید بود که کنترل گرهایی روی حالت لاک اسکرین وجود دارد که به شما امکان می‌دهد موسیقی یا فیلم را پخش، متوقف یا عوض کنید.
 
3) نمایشگر همه جانبه: در نسخه‌های قبلی اندروید هنگام مطالعه یک کتاب الکترونیکی، پخش فیلم یا انجام بازی نوار ابزار و دکمه‌های کنترل برروی صفحه هنگام مطالعه باقی می‌ماندند. اما گوگل در اندروید کیت کت قابلیتی را ایجاد کرده متوان این دکمه های مزاحم را پنهام کنید.
 
4) اولویت بندی تماسها: در این نسخه از اندروید می‌توانید تماسهای خود را براساس افرادی که بیشتر با آنها در تماس هستید، اولویت بندی کنید. از نرم افزار تماسها نیز میتوانید مکانها و مشاغل نزدیک خود را از جمعه جست‌وجو بیابید.
 
5) کالر آی دی تقویت شده: مردم مایلند شماره های ناشناس را جواب ندهند. اگر شما تماسی را از یک شماره ذخیره نشده در گوشی دریافت کنید، اندروید کیت کت سعی می‌کند اطلاعات تماس گیرنده را از فهرست‌های موجود در نقشه‌های گوگل پیدا کند. این قابلیت برای افرادی که خانواده و دوستانشان از شماره های محل کار با آنها تماس می‌گیرند، مفید خواهد بود.
 
6) تقویت پیامها: در اندروید کیت کت اس ام اس، ام ام اس، مکالمه تصویری و چت گوگل در یک مکان جمع شده‌اند. نرم افزار پیام‌رسانی اندروید کیت کت همچنین دارای قابلیت به اشتراک گذاری مکان است.
 
 
کیت کت
7) شکلک‌ها: گوگل تعداد شکلکها را در صفحه کلید اندروید کیت کت افزایش داده است. شما میتوانید قالب پیام خود را با قرار دادن لبخندها، تصویر خودرو، حیوان و دیگر شکلکهای جالب تقویت کنید.
 
8) پشتیبانی از کلاود پرینت: با این قابلیت می‌توانید از اسناد، سخنرانیها، وبسایت‌ها و تصاویر با استفاده از گوشی خود پرینت بگیرید. برای کار با این قابلیت، پرینتر باید با نرم افزار متصل شود.
 
9) کوئیک آفیس: نرم افزار کوئیک آفیس بطور پیش فرض روی اندروید کیت کت نصب شده است. با آفیس میتوانید اسنادی را ویرایش کنید.
 
10) قدم شمار: اندروید کیت کت دارای یک سیستم قدم شمار است که با استفاده از آن نرم افزارهای ورزشی می‌توانند قدمهای کاربر را هنگام راه رفتن، دویدن و بالا رفتن از پله بشمارند.
 
اندروید کیت کت علاوه بر عرضه برروی نکسوس 5 در هفته‌های آینده به عنوان آپدیت برای بسیاری از گوشیهای قدیمی تر نظیر نکسوس 4، اچ تی سی وان، گالکسی 4 سامسونگ و تبلت‌های نکسوس 7 و 10 عرضه خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.