تلفن همراه

سخت‌افزار

November 8, 2013
11:12 جمعه، 17ام آبانماه 1392
کد خبر: 58653

۱۰ محصول الکترونیکی جذاب سال ۲۰۱۳

مجله گزارش مصرف کنندگان امسال نیز فهرستی از ۱۰ محصول الکترونیکی که جذابیت زیادی دارند منتشر کرده. دستگاه هایی که هر یک به نوعی سطح تکنولوژی و یا قابلیت های کاربردی محصولات هم رده خود را بالا برده اند.
 

بهترین آیفون تا امروز

آیفون 5s جدیدترین تلفن اپل است با iOS 7 که همچنان ابعاد و وزنی مناسب برای اکثر افراد دارد. آی او اس مثل همیشه ساده و سرراست است و دسترسی به کارکردهای اصلی آن آسان. یک دوربین بسیار خوب که عکس های مناسبی می گیرد و امکان ضبط ویدیوی اسلوموشن نیز دارد. اما مهمتر از همه اینکه آیفون 5s تا امروز بهترین نمونه از کاربرد اسکنر اثرانگشت در یک دستگاه موبایل است و باز کردن قفل دستگاه با تاچ آی دی آسان تر شده. البته انتظار نمایشگر مشابه صفحه نمایش های بزرگ و درخشان تلفن های اندرویدی را نداشته باشید.

 
 

یک تلفن اندرویدی فوق العاده

G2 در بین پرچمداران اندرویدی با نمایشگر ۵.۲ اینچی خود و آن باتری غول آسا -که اصلا بلد نیست چطور خالی شود- درخشان ظاهر شده. قرار گرفتن دکمه های روشن/خاموش و تنظیم صدا در پشت دستگاه انتخابی متفاوت از ال جی است و که باعث شده عرض دستگاه به خاطر نمایشگر بزرگتر، افزایش پیدا نکند. گزینه های هوشمندانه ای مثل بیدار کردن دستگاه با دو تپ روی نمایشگر خاموش، دوربینی با لرزشگیر اپتیکال و قابلیت فوکوس پیوسته روی سوژه، و … به جذابیت کار با دستگاه می افزایند و آن را نوآورانه تر از رقبا جلوه می دهند.

 
 

تبلتی با نمایشگر کم نظیر

کیندل فایر HDX یکی از بهترین نمایشگرها را در بین تبلت های ۷ و ۸ اینچی دارد که آن را وسیله ای عالی برای مشاهده فیلم و مطالعه کتاب کرده. البته بیشتر قابلیت های نرم افزاری برای استفاده از محتواهای فروشگاه آمازون بهینه شده اند و شاید کاربران کشور ما سریع از این محصول رد شوند. 

 
 

بهترین تلویزیون OLED تا امروز

تلویزیون KN55S9C با نمایشگر OLED یکی از اولین تلویزیون های اولد 4K سامسونگ -و بازار- است و با قیمت ۹۰۰۰ دلار به فروش می رسد. فناوری OLED بهترین ویژگی های LCD و پلاسما را در خود جمع کرده ولی معایب شان را ندارد. رنگ های عمیق و زنده، مشکی تیره، و کنتراست بالا به همراه زوایای دید نامحدود، تجربه تماشای این تلویزیون را برای همه عالی می کنند. همچنین باید به مصرف انرژی پایین دستگاه اشاره کرد که در کنار طراحی باریک، پنل مقعر و قابلیت 3D از این تلویزیون یک محصول عالی ساخته اند.

 

یک تلویزیون 4K فوق العاده

قیمت این تلویزیون بهتر از محصول بالایی است. براویا Bravia XBR-55X900A سونی ۴۰۰۰ دلار می ارزد. یک تلویزیون 4K با قطر ۵۵ اینچ که سیستم نوردهی آن LED است و کیفیت تصویر فوق العاده ای دارد. صدای این تلویزیون هم به لطف قرار گیری اسپیکرهای بزرگ در دو طرف پنل نمایشی، خیلی خوب است. سونی پلتفرم smart TV خود را نیز بر روی آن نصب کرده و هر چند محتوای 4K زیادی این روزها یافت نمی شود، ولی این شرکت یک مدیا پلیر با فیلم های اولترا اچ دی را به قیمت ۷۰۰ دلار کنار این تلویزیون پیشنهاد می کند. 

 

یک اسپیکر قابل حمل عالی

شرکت TDK اسپیکر همراه Life on Record را با قیمت ۱۵۰ دلار می فروشد. امکان اتصال بی سیم دستگاه ها به آن باعث پخش آسان موسیقی می شود و هر چند در مورد اسپیکرهای موبایل اغلب کیفیت صدا فدای قابل حمل بودن شده ولی در این مورد، چنین اتفاقی نمی افتد. چه با سیم و چه با بلوتوث، دریافت و پخش صدا با کیفیت بالایی انجام می شود. ضمنا این اسپیکر در مقابل شرایط محیطی نیز مقاوم است و در خانواده نازک نارنجی ها قرار نمی گیرد.

 

کوچکترین دوربین SLR

دوربین EOS Rebel SL1 ساخت کانن با قیمت ۷۵۰ دلار به فروش می رسد. یک SLR با ابعادی تقریبا مشابه دوربین های بدون آینه که در عین حال تمام مزایای دوربین های غول پیکر SLR را هم دارد از جمله منظره یابی از طریق لنز و گستره ای وسیع از لنز های قابل انتخاب. استفاده آسان، کیفیت عکس خیلی خوب، نمایشگر LCD عالی و لنز ۱۸-۵۵ میلیمتری همراه دوبین، از جمله مزایای برجسته این دستگاه هستند.

 
 

دوربین فوق باریک با زوم بالا

سونی علاوه بر این محصول یعنی Cyber-shot DSC-HX50V که ۴۵۰ دلار قیمت دارد با چند محصول دیگر نیز در بین دوربین های کامپکت ۲۰۱۳ حضور دارد و بیشترین انتخاب ها را ارائه می کند. اما این دوربین به خصوص با زوم اپتیکال ۳۰ برابری و قابلیت های فنی متعددش که در یک بدنه باریک جمع شده اند، گزینه بسیار خوبی است. امکان عکاسی بی وقفه با نرخ ۱۰ فریم بر ثانیه، در کنار رزولوشن بالا و وای فای داخلی آن را به گزینه ای جذاب تبدیل کرده.

 

جذاب ترین دانگل استریم ویدیو

گوگل امسال کروم کست را با قیمت ۳۵ دلار معرفی کرد. یکی از کوچکترین و ارزان ترین دستگاه های استریم محتوا برای اتصال به تلویزیون و پخش ویدیو با اتصال بی سیم به موبایل، تبلت یا لپتاپ. کافی است کروم کست را به درگاه HDMI تلویزیون وصل کرده و محتواها را از Hulu Plus یا نتفلیکس، یوتوب یا گوگل پلی میوزیک اجرا کنید. قرار است سرویس های بیشتری به این جمع اضافه شوند و شما با مرورگر کروم بر روی لپتاپ، تبلت یا تلفن هوشمند بتوانید محتوا را به کروم کست انتقال دهید.

 

یک ساندبار بی نظیر

Playbar ساخت شرکت Sonos است و ۷۰۰ دلار قیمت دارد. می خواهید موسیقی گوش کنید؟ قصد تماشای فیلم یا شبکه های تلویزیونی را دارید؟ در همه موارد می توانید از این میله صوتی استفاده کنید. همچنین می شود آن را به عنوان یک اسپیکر وایرلس برای استریم موسیقی از طریق شبکه خانگی و یا به طور مستقیم از طریق سرویس های اینترنتی نظیر پاندورا و اسپاتیفای استفاده کرد. پلی بار دارای کنترل جدا نیست و باید آن را با کنترلر تلویزیون، تلفن ها و تبلت های اندرویدی، یا آیفون و آیپد -بعد از نصب اپلیکیشن سونوس- کنترل کرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.