تلفن همراه

گوشی

November 9, 2013
10:36 شنبه، 18ام آبانماه 1392
کد خبر: 58665

رشد سرقت گوشی موبایل در تهران

در طی ماه‌های اخیر اخبار و گزارش‌های متعددی از سرقت موبایل در تهران و برخی شهرهای بزرگ کشور به گوش می‌رسد. 
 
سارقان عموما با استفاده از موتور‌سیکلت موبایل‌های هوشمند شهروندان را سرقت کرده و سپس به راحتی در جنب یا داخل برخی بازارهای موبایل به فروش می‌رسانند. افزایش آمار سرقت‌های موبایل (که بسیاری از آنان به دلیل ناامیدی مال‌باختگان از پیدا شدن گزارش و پیگیری نمی‌شوند)، لزوم برخورد با سارقان و به خصوص مالخرها را یادآور می‌شود. 
 
برخی سارقان در هنگام سرقت موبایل صدمات جبران‌ناپذیری به مال‌باختگان وارد کرده و در مواردی با چاقو آنها را تهدید یا ضرباتی وارد کرده‌اند.در تازه‌ترین گزارش در این مورد رییس کلانتری 109 بهارستان از دستگیری سارق موبایل‌قاپی خبر داد که مال‌باختگان را با اسپری اشک‌آور مصدوم می‌کرد. به گزارش «ایسنا» اواخر مهرماه امسال عوامل گشت کلانتری 109 بهارستان در حین گشت‌زنی متوجه سر و صدای خانمی و کشیده‌شدن وی توسط راکب یک موتورسیکلت روی زمین شدند که در بررسی اولیه مشخص شد که راکب موتور قصد قاپیدن گوشی وی را داشت.وی با بیان اینکه ماموران دریافتند که «محمدرضا» 21 ساله سابقه شرارت و سرقت نیز در پرونده خود دارد، گفت: این فرد پس از دلالت به کلانتری، اعتراف کرد که در حال مستی، قصد سرقت گوشی همراه را داشت.رییس کلانتری 109 بهارستان با بیان اینکه این متهم در ادامه معترف شد که برای قاپیدن گوشی شهروندان در سطح شهر تردد کرده و وقتی که مال‌باخته برای بازپس گرفتن گوشی به دنبال او می‌دوید، با زدن اسپری اشک‌آور از محل متواری می‌شد، گفت: این فرد معترف شد که اموال مسروقه را به یک مالخر فروخته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.