آیین‌نامه‌ها و فراخوان‌ها

اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

November 10, 2013
21:46 یکشنبه، 19ام آبانماه 1392
کد خبر: 58705

لایحه اجازه تعیین و وصول حق امتیاز فعالیت بخش غیردولتی در زمینه پست و مخابرات تصویب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی لایحه اجازه تعیین و وصول حق امتیاز فعالیت بخش غیردولتی در زمینه پست و مخابرات را تصویب کردند.
 
لایحه اجازه تعیین و وصول حق امتیاز فعالیت بخش غیردولتی در زمینه پست و مخابرات تصویب شد
 
نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه با 159 رای موافق، 9 رای مخالف و 6 رای ممتنع از مجموع 216 نماینده با ماده واحده این لایحه موافقت کردند. 
 
در صورت تایید شورای نگهبان با این لایحه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می تواند درآمدهای حاصل از فعالیت های ارائه خدمات پستی و مخابراتی را در زمینه خدمات زیربنایی ارتباطات در مناطق محروم روستایی هزینه کند. 
 
«حمیدرضا فولادگر» نماینده مردم اصفهان پیشنهاد اصلاحی و اضافه شدن عنوان با اولویت استفاده از فناوری های داخلی و تولیدات ملی را خواستار شد و گفت: در حال حاضر در توسعه زیرساخت ها و شبکه های مخابراتی تلفن ثابت، سیار، اینترنت که حوزه وسیعی از فناوری است توان خوبی در تولید داخل داریم. 
 
«مهرداد لاهوتی» نماینده مردم لنگرود در مجلس نیز به عنوان مخالف این پیشنهاد گفت: اولویت استفاده از تولید ملی نیاز است ولی آنچه موجب نگرانی می شود آن است که با اضافه شدن جمله ای منابع عظیم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مباحث محوری هزینه شود. 
 
«حسینعلی حاجی دلیگانی» نماینده مردم اصفهان به عنوان موافق این پیشنهاد اصلاحی گفت: در حال حاضر که در سال حماسه اقتصادی بسر می بریم باید بر تکیه تولید ملی تاکید کنیم و بدانیم که نگاه به خارج موجب ضرر کشور می شود. 
 
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 148 رای موافق، 8 رای مخالف و 11 رای ممتنع از مجموع 213 نماینده با این پیشنهاد موافقت کردند. 
 
احمد توکلی نماینده مردم تهرانف ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در اخطار قانون اساسی گفت: ماده واحده این لایحه با اصل 55 قانون اساسی ناسازگار است و باید عبارت ردیف های مصوب بودجه سالانه در آن گنجانده شود. 
 
«علی لاریجانی» رییس مجلس شورای اسلامی ضمن وارد دانستن این اخطار گفت: نمی توانیم صد درصد هزینه های دریافتی را در اختیار وزارتخانه قرار دهیم بنابراین این عبارت باید در متن این ماده واحده گنجانده شود. 
 
نمایندگان مجلس با 141 رای موافق، 13 رای مخالف و 18 رای ممتنع از مجموع 213 نماینده با اضافه شدن عبارت به ماده واحده موافقت کردند. 
 
لاریجانی همچنین بکار بردن عبارت درآمد اختصاصی را وارد ندانست و گفت: باید درآمدها به خزانه واریز شود و این عبارت باید از ماده واحده حذف شود. 
 
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 151 رای موافق، 8 رای مخالف و 9 رای ممتنع از مجموع 213 نماینده با حذف عبارت به عنوان درآمد اختصاصی از این ماده واحده موافقت کردند. 
 
در ماده واحده لایحه اجازه تعیین و وصول حق امتیاز فعالیت بخش غیردولتی در زمینه پست و مخابرات پس از تغییرات آمده است: در اجرای بند (ز) ماده 3 قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مصوب 19 آذرماه 82 وزارتخانه مذکور مکلف است بابت فعالیت های ارائه خدمات پستی، مخابراتی، فناوری اطلاعات و صدور مجوز ایجاد شبکه های ارتباطات و فناوری اطلاعات با تصویب هیات وزیران مبالغی به عنوان حق الامتیاز و حق السهم دولت و جریمه جبران عدم انجام تعهدات به وصول و به حساب خزانه داری کل کشور واریز نماید.
 
صددرصد مبالغ مذکور در لوایح بودجه سالانه برای وزارتخانه یاد شده منظور می شود تا پس از مبادله موافقتنامه با معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور با اولویت استفاده از فناوری داخلی و تولیدات ملی صرف هزینه های ردیف های مصوب در بودجه سالانه در خدمات زیربنایی ارتباطات و فناوری اطلاعات در مناطق محروم و روستایی و ارائه کنندگان خدمات پستی، مخابراتی و فناوری اطلاعات و تامین هزینه های آزادسازی و خصوصی سازی و تملک دارایی های سرمایه ای وزارت مذکور گردد. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.