اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

November 10, 2013
21:48 یکشنبه، 19ام آبانماه 1392
کد خبر: 58707

نیمی از مردم آسیا تا ۲۰۱۸ تحت پوشش LTE قرار می‌گیرند

تا سال ۲۰۱۸ میلادی شبکه‌های مخابراتی LTE-TDD بیش از ۵۳ درصد ساکنان منطقه آسیا پسیفیک را تحت پوشش خود قرار خواهند داد و میانگین رشد سالانه آن‌ها بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ میلادی 41.1 درصد خواهد بود.
 
 
به گزارش فارس به نقل از دی‌جی‌تایمز، راه‌اندازی شبکه مخابراتی LTE در سراسر جهان رو به افزایش است و این در حالی بوده که کارشناسان اعلام کردند شبکه‌های TDD بیشترین محبوبیت را در نسل جدید شبکه‌های مخابراتی جدید به خود اختصاص داده‌اند.
 
کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که تا سال 2018 میلادی شبکه‌های مخابراتی LTE-TDD بیش از 53 درصد ساکنان منطقه آسیا پسیفیک را تحت پوشش خود قرار خواهند داد و میانگین رشد سالانه آن‌ها بین سال‌های 2012 تا 2018 میلادی 41.1 درصد خواهد بود. در مقابل گفته شده است که شبکه مخابراتی FDD در سال 2018 میلادی حدود 49 درصد جمعیت این منطقه را تحت پوشش خود می‌گیرد.
 
"ماریا لو"( Marina Lu) از محققان مرکز ABI Research در این خصوص توضیح داد: «افزایش گستره جمعیتی که تحت پوشش شبکه‌های مخابراتی LTE-TDD قرار دارند به طور گسترده در کشورهای آسیایی که جمعیت زیادی دارند رخ می‌دهد که از جمله آن‌ها می‌توان به چین، هند و ژاپن اشاره کرد».
 
در بین شبکه‌های مخابراتی جدید تکمیل شده و همچنین مزایده‌های برگزار شده برای راه‌اندازی شبکه‌های مبتنی بر فناوری 4G، گفته شده است که 25 درصد این شبکه‌ها را با طیف باند مخابراتی 2600 مگاهرتزی راه‌اندازی کرده‌اند، 25 درصد با طیف باند مخابراتی 1800 مگاهرتزی و 20 درصد هم خدمات این شبکه‌ها را مبتنی بر طیف باند مخابراتی 800 مگاهرتزی در اختیار کاربران قرار داده‌اند. این آمار و ارقام نشان می‌دهد که شبکه‌های مخابراتی جدید مبتنی بر طیف باند مخابراتی 2600 مگاهرتزی بیشترین محبوبیت را دارند.
 
"جِیک ساندرز"( Jake Saunders) یکی دیگر از محققان مرکز ABI در این خصوص گفت: «آسیا پسیفیک به عنوان قطب شبکه‌های مخابراتی LTE-TDD باقی خواهد ماند. در بین قراردادهای راه‌اندازی شبکه مخابراتی LTE-TDD که تاکنون در سراسر جهان منعقد شده است، 47 درصد مربوط به راه‌اندازی این شبکه‌ها در آسیا پسیفیک می‌شود و خاورمیانه با 18 درصد به عنوان دومین منطقه در این زمینه قرار گرفته است».
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.