تلفن همراه

گوشی

November 12, 2013
10:26 سه شنبه، 21ام آبانماه 1392
کد خبر: 58732

توصیه‌هایی برای جلوگیری از انفجار موبایل

انفجار یک دستگاه آیپد در استرالیا موجب شد توصیه‌هایی برای پیش‌گیری از حوادث مشابه ارائه شود.
 
 
به گزارش فارس به نقل از میشیبل گزارش‌های مربوط به انفجار آیپد ایر در یکی از فروشگاه‌های  استرالیا باعث ایجاد موجی از حدس و گمان درباره علت واقعه و بروز نگرانی‌هایی شده است.
 
در پی این انفجار سخنگوی فروشگاه وودافون در استرالیا تایید کرده اند که آیپد منفجر شده، آیپد ایر نبوده و یکی از مدل های رتینای قبلی (آیپد 3 یا 4) است.
 
اپل فعلا در حال بررسی دلیل حادثه است، اما تجربه نشان داده که در موارد مشابه اطلاع رسانی درباره نتیجه بررسی‌ها صورت نگرفته است. 
 
دستگاه‌های الکترونیکی گاهی به دلیل نقص داخلی یا شرایط محیطی دچار اختلال ولتاژ یا انفجار و آتش سوزی می‌شوند اما درباره اپل احتمال بروز  این مشکلات به خاطر بدنه فلزی محصولات بیشتر هم می‌شود.
 
بهترین راه جلوگیری از بروز این مشکلات این است که همیشه از شارژرهای اصل استفاده کنید تا دستگاهتان صدمه نبیند. وسیله را جایی دورتر از محل نشستن یا خواب خودتان به شارژ بزنید تا در صورت وقوع حادثه لااقل صدمه جانی نبینید. موقع شارژ تبلت یا تلفن با آن بازی یا فعالیت‌های کاری سنگین نکنید.
 
همیشه سعی کنید به محض کامل شدن شارژ دستگاه را از برق جدا کنید. در صورتی که دستگاه به هر دلیلی به حد غیرمتعارف داغ شده قبل از استفاده اجازه دهید خنک شود و اگر این داغ شدن مدام رخ می‌دهد آن را به تعمیرکار مجرب نشان دهید. همیشه از تمیز بودن درگاه اتصال شارژر به دستگاه مطمئن شوید و بهتر است درصد شارژ باتری را بین 30 تا 80 نگه دارید.
 
رعایت مواردی از این دست  باعث می‌شود احتمال وقوع حوادث ناگوار برای خودمان و دستگاه مان کم شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.