اپراتورها

امنیت

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

November 12, 2013
20:07 سه شنبه، 21ام آبانماه 1392
کد خبر: 58740

متلاشی شدن باند کلاهبرداران تلفنی

فرمانده انتظامی فارس از شناسایی و انهدام باند کلاهبرداران تلفنی در کشور و کشف بیش از 70 فقره کلاهبرداری از اعضای این باند، توسط پلیس آگاهی فارس خبر داد.
 
به گزارش ایسنای منطقه فارس، سردار سیروس سجادیان امروز دوشنبه در یک نشست خبری گفت: عده‌ای سودجو و کلاهبردار که طی دو سال گذشته از طریق ارسال پیامک به افراد، اقدام به کلاهبرداری می‌کردند، با تلاش گسترده نیروهای پلیس تخصصی آگاهی در فارس، شناسایی و دستگیر شدند.
 
وی ادامه داد: این افراد کلاهبردار با ارسال پیامک به تلفن همراه افراد تحت عنوان "برنده شدن کمک هزینه سفر حج در قرعه کشی همراه اول" آنان را اغفال و پس از کشاندن به پای خود پردازبانک جهت واریز مبلغ جایزه به حساب آنان،‌ از او می خواستند کارت خود را وارد دستگاه عابر بانک کرده و با راهنمایی آنان، گزینه‌هایی را انتخاب کنند که در نهایت به برداشت موجودی از حساب افراد منتهی می‌شد.
 
فرمانده انتظامی فارس گفت: در شگرد دیگری این افراد سودجو و فرصت طلب، ضمن تماس با کسبه، خود را به عنوان خریدار مقدار زیادی اجناس معرفی و از آنان تقاضای دریافت شماره حساب جهت واریز مبلغ اجناس می‌کردند.
 
وی ادامه داد: کلاهبرداران پس از مدتی به بهانه اشکال در انتقال وجه از افراد می خواستند که به خودپرداز بانک مراجعه تا وجه را به آنان پرداخت کنند که با اغفال شاکی تمامی موجودی حسابشان را به حساب مورد نظر خود انتقال می دادند.
 
فرمانده انتظامی فارس با بیان اینکه گستردگی دامنه فعالیت این قبیل کلاهبرداری ها در استان های مختلف کشور بود تصریح کرد: این موضوع سبب نارضایتی مردم و جو بدبینی آنان نسبت به سیستم بانکداری شده بود.
 
سجادیان اضافه کرد: در پیگیری های بعمل آمده مشخص شد کلاهبرداران در خرید سیم کارت‌ها و افتتاح حساب ها از مدارک شناسایی جعلی یا مدارک سرقتی استفاده و سعی کرده بودند که هیچگونه سرنخی از خود بجا نگذارند.
 
وی گفت: شناسایی و دستگیری متهمان در دستور کار کارآگان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان فارس قرار گرفت و ضمن انجام اقدامات پیشگیرانه با اطلاع رسانی به شهروندان از طریق رسانه ها،‌ شرکت مخابرات و هشدارهای انتظامی،‌ عملیات شناسایی و دستگیری کلاهبرداران کلید خورد.
 
فرمانده انتظامی فارس بیان کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی هسته مرکزی متهمان در یک ندامتگاه واقع در بخش "فشافویه" در اتوبان تهران، قم شناسایی و ابتدا یکی از متهمان به نام "د – ح" شناسایی، ‌دستگیر و با هماهنگی مقام قضایی از تهران به پلیس آگاهی فارس منتقل شد.
 
سجادیان افزود: در ادامه تحقیقات 20 نفر از همدستان این متهم که در انجام کلاهبرداری‌های تلفنی نقش داشتند در آن ندامتگاه در تهران شناسایی و همگی از زندان به پلیس آگاهی استان فارس انتقال داده شدند.
 
فرمانده انتظامی فارس تصریح کرد: پنج نفر نیز که در پولشویی و برداشت وجوه کلاهبرداری شده در بیرون از زندان با این افراد همکاری داشته‌اند شناسایی و تحقیقات در خصوص دستگیری آنان آغاز شده است
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.