فناوری اطلاعات

50درصد ترافیک اینترنتی در اختیار سایت‌های ویدیویی است

این طور که نتایج حاصل از بررسی‌های جدید نشان داده است، تصاویر ویدیویی دو سرویس YouTube و Netflix نیمی از ترافیک اینترنتی آمریکای شمالی را به خود اختصاص می‌دهد و در مقابل، از ترافیک اینترنتی ابزارهای به‌اشتراک گذاری اطلاعات کاسته شده است.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، "دیو کاپوتو"(Dave Caputo) مدیر مرکز Sandvine در این خصوص گفت: «میزان ترافیک اینترنتی ابزارهای به‌اشتراک گذاری اطلاعات در آمریکای شمالی به کمتر از 10 درصد کاهش یافته است. باید توجه داشت که 11 سال قبل بیش از 60 درصد ترافیک اینترنتی به سیستم‌های به‌اشتراک گذاری فایل‌ها اختصاص میافت».
 
او در ادامه توضیح داد: «از سال 2009 به بعد محبوبیت ابزارهای سرگرمی افزایش قابل ملاحظه یافت و ترافیک اینترنتی مخصوص این ابزارها بیشتر شد و در مقابل، محبوبیت ابزارهای به‌اشتراک گذاری فایل پایین آمد. این فرآیند اجتناب‌ناپذیر است و ما پیش‌بینی می‌کنیم که تا سال 2015 میلادی ترافیک اینترنتی ابزارهای اشتراک‌گذاری فایل‌ها به کمتر از 10 درصد برسد. طی دو سال پیش‌رو فرآیند کاهش محبوبیت این ابزارها با سرعت بیشتر دنبال می‌شود».
 
در گزارش مرکز Sandvine آمده است که به طور میانگین در منطقه آسیا پسیفیک هر کاربر ماهانه یک گیگابایت تصاویر ویدیویی مشاهده می‌کند که این رقم معادل 50 درصد ترافیک اینترنتی در این منطقه محاسبه می‌شود.
 
این رقم دو برابر بیشتر از 443 مگابایت حجم ماهانه‌ای است که در آمریکای شمالی توسط کاربران موبایلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

​​