فناوری

لبه تکنولوژی

November 15, 2013
11:01 جمعه، 24ام آبانماه 1392
کد خبر: 58797

تولید یک بارانی برای شارژ تلفن و اتصال به اینترنت!

بسیاری از کاربران علاقمند به فناوریهای روز دنیا، این روزها خرید ساعتهای هوشمند را بررسی می کنند، اما هنوز واکنش این افراد نسبت به جدیدترین پوشش هوشمند دنیا مشخص نشده است چرا که این پوشش نخستین کت بارانی دنیا به شمار می رود.
 
 
طراحان و مهندسان شرکت ماتیف در آمریکا کت بارانی هوشمند تولید کرده اند که از آن با عنوان " ام" یاد می شود. این کت دارای قابلیت اتصال اطلاعات 4G و شارژر تلفن هوشمند است که با طرحی ضد آب و براق ارائه شده است.
 
یک اپلیکیشن برای تلفن هوشمند که برای این کت بارانی تعریف شده می تواند اطلاعاتی درباره وضعیت هوا ارائه کند و به کاربر خود توصیه کند که آیا اکنون زمان مناسبی برای پوشیدن "ام" محسوب می شود یا خیر.
 
رافائل بالبی پایه گذار شرکت ماتیف اظهار داشت که قابلیت اتصال " ام" به گونه ای است که تا سه ماه اول ماهانه یک گیگابایت اطلاعات را به طور رایگان ارائه می کند. پس از سه ماه، باید 14 دلار برای هر یک گیگابایت پرداخت کنید. سرعت دانلود اطلاعات با این نوع اتصال بین 3 تا 6 مگابایت در ثانیه است و سرعت آپلود آن به 1.5 مگابایت در ثانیه می رسد.
 
براساس اظهارات بالبی نقطه اتصال شارژ داخلی این کت بارانی با آی فون 4 و آی فون 5 اس و همچنین گلکسی اس 3 و اس 4 سازگاری دارد.
 
کاربر برای شارژ یک تلفن می تواند به سادگی دستگاه را داخل جیب داخلی کت قرار داده و آن را به قطعه اتصال شارژ وصل کند.
 
درحالی که به نظر می رسد در اختیار داشتن یک ایستگاه شارژ تلفن هوشمند داخل جیب ایده چند راحتی به نظر نرسد، بالبی به مشتریان این اطمینان خاطر را داده است که شارژ شما کاملا نامرئی باقی می ماند و به هیچ عنوان از روی لباس مشاهده نمی شود. این شارژ تا سه مرتبه می تواند انرژی مورد نیاز تلفن هوشمند را تأمین کند و برای شارژ کردن خود کت باید آن را روی جالباسی قرار دهید که مجهز به یک پد شارژ وایرلس است.
 
این شرکت قصد دارد کت بارانی خود را که اولین گام در تولید پوشش هوشمند کامل است، برای فوریه سال آینده وارد بازار فروش کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.