اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

November 16, 2013
17:47 شنبه، 25ام آبانماه 1392
کد خبر: 58802

عرضه خدمات مخابراتی در ۳۷روستای محروم آذربایجان شرقی از محل USO

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرداد: برقراری ارتباط 37 روستای محروم آذربایجان شرقی در راستای اجرای طرح USO در استان آذربایجان شرقی بعد از روی کار آمدن دولت جدید 37 روستای زیر 20 خانوار استان آذربایجان شرقی با برنامه ریزی و تلاش اداره کل ICT استان تحت پوشش تلفن قرار گرفتند.
 
حسین زاده مدیرکل ICT آذربایجان شرقی در گفت و گو با واحد خبر مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با بیان مطلب فوق اظهار داشت: توسعه متوازن و برخورداری مناطق محروم از خدمات ارتباطی یکی از از برنامه های اصلی وزارت ICT که در این راستا تکالیفی را برعهده اپراتورها قرار داده است.
 
وی افزود: در این راستا، بخشی از درآمد اپراتورها برای توسعه ارتباطات در مناطق کم برخوردار استفاده می شود و در این راستا اداره کل ICT استان طبق برنامه ریزی انجام شده و با بسیج امکانات و کارشناسان در یک برنامه 100 روزه ، اقدام به شناسایی روستاهای زیر 20 خانوار فاقد ارتباط تلفنی کرده و با اعتبارات پروژه های USO نسبت به برقراری ارتباط تلفنی در روستاهای مناطق محروم آذربایجان اقدام کرده است. 
 
وی خاطرنشان کرد: باتوجه به صعب العبور بودن این روستاها، و قبل از رسیدن فصل بارندگی و سرما با بسیج امکانات و تسریع پیمانکار در حال حاضر 37 روستا از نعمت برقراری ارتباط تلفنی برخوردار شدند.
 
مدیرکل ICT آذربایجان شرقی تصریح کرد: از زمان استقرار دولت تدبیر و امید این اداره کل نیز همزمان با سایر بخش های وزارت نسبت به تدوین برنامه های اولویت دارخود برای 100 روز اول استقرار دولت انجام پروژه USO در روستاهای محروم استان را درنظر داشت که با همت کارشناسان و پیمانکار مربوطه این پروژه به انجام رسید.
 
وی تاکید کرد: در تکمیل طرح های USO در استان، برای نخستین بار در کشور، آمادگی لازم به منظور پوشش 100 روستای پرجمعیت استان آذربایجان شرقی به شبکه اینترنت پرسرعت فراهم شده که با هماهنگی مراجع ذی ربط عملیاتی خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.