تلفن همراه

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

گوشی

November 16, 2013
17:53 شنبه، 25ام آبانماه 1392
کد خبر: 58806

بهترین حافظه برای تلفن همراه

ممکن است عده‌ای از مشترکان تلفن همراه هنگام خرید کارت‌های حافظه با این سوال که کدام حافظه عملکرد بهتری از خود به نمایش می‌گذارد، روبرو شده باشند.
 
 
اکثر گوشی‌های تلفن همراه مجهز به درگاه کارت حافظه هستند. در حقیقت کارت حافظه‌ای که دستگاه‌های موبایل با آن سازگار است، Micro SD نام دارد.
 
عبارت SD مخفف کلمه Secure Digital به معنای دیجیتال امن است که اولین بار توسط پاناسونیک اختراع شد.
 
سال 2001 اولین کارت‌های SD روانه بازار شدند. کاربرد بیشتر این کارت‌ها در دوربین‌های عکاسی دیجیتال نمود پیدا کرد و با پیشرفت دنیای تکنولوژی، سرعت انتقال داده از اهمیت بالایی برخوردار شد و کارت‌های حافظه نیز از این قضیه مستثنی نبودند. بدین ترتیب کارت‌های حافظه‌ای به نام SDHC ، Micro SD و SDYC به بازار روانه شدند.
 
Micro SD
 
حجم این کار‌ت‌ها بازه 128 مگابایت تا دو گیگابایت را در برمی‌گیرد. این کارت‌ها در ابتدای عرضه گوشی‌هایی که مجهز به درگاه کارت حافظه بودند با استقبال خوبی مواجه شدند اما با پیشرفت تکنولوژی به علت حجم محدود دیگر همانند سابق از آن‌ها استقبال نمی‌شود.
 
SDHC و SDHC Micro
 
HC در عبارت بالا به معنای ظرفیت زیاد است در حقیقت حجم در این سری از کارت‌ها از چهار تا 64 گیگابایت را دربرمی گرفت. امروزه کاربران بسیاری از این کارت‌ها استفاده می‌کنند باید این موضوع را در نظر گرفت که SDHCها در دستگاه‌های کارت‌خوان ساخت 2008 به قبل کار نمی‌کنند.
 
SDXC و Micro SDXC
 
در یک کلمه این کارت‌ها حجم را گسترش داده‌اند.
 
بازه حجمی SDXCها از 64 گیگابایت تا دو ترابایت را شامل می‌شود البته نباید این موضوع را از قلم انداخت که این کارت‌ها بسیار گران قیمت هستند.
 
Class درج شده روی کارت به چه معناست
 
روی اکثر کارت‌های حافظه عددهایی از بازه دو تا 10 درج شده است که حداقل سرعت انتقال داده در یک ثانیه را بازگو می‌کنند. در حال حاضر بهترین کلاس حافظه برای تلفن‌های هوشمند، کلاس شش است.
 
بهتر است هنگام خرید کارت‌های حافظه، به برند جنس مربوط توجه و ازبرندهای معتبر استفاده کنید چرا که استفاده از اجناس گمنام احتمال از دست دادن اطلاعات شما را افزایش می‌دهد.
 
عمر مفید هر کارت حافظه معمولا 10 سال است. بهتر است قبل از خرید کارت‌های حافظه با ظرفیت‌های بالا نگاهی به مشخصات دستگاه خود بیندازید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.