اینترنت و شبکه

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

November 16, 2013
18:34 شنبه، 25ام آبانماه 1392
کد خبر: 58819

گوگل Dart SDK 1.0 را منتشر کرد

امروز در کنفرانس Devoxx بلژیک، گوگل نسخه 1.0 از Dart SDK، بعنوان مرورگر تقابلی این شرکت و همچنین مجموعه ابزاری متن باز، برای نرم افزار های تحت وب؛ را معرفی کرد. 
 
shutterstock_135168692
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، گوگل اعلام کرده است  که نسخه 1.0 این زبان نرم افزاری را بعنوان انتقال به یک گزینه آماده تولید، برای طراحان وب در نظر گرفته است. پرده برداری از پروژه Dart اولین بار 2 سال پیش و در اکتبر 2011 انجام شده بود.
 
از آن زمان تا به امروز، گوگل در حال کار با آداپتور  های اولیه برای پیشرفته تر کردن پروژه بوده است. در حقیقت، Dart SDK بر روی نمایان ساختن Pub package manager نیز کار می کند، مجموعه ای با بیش از 500 زبان مختلف که توسط شرکت گوگل نوشته نشده اند، بلکه توسط طراحان ترد پارتی، نوشته شده اند.
 
طبق گفته گوگل، علاوه بر زبان برنامه نویسی اصلی، در Dart SDK 1.0، ابزار ها و کتابخانه هایی عرضه شده تا به طراحان در ساده تر، سریع تر و مقیاس پذیرتر کردن جریان کار کمک کند.
 
این مجموعه شامل ویرایشگر Dart نیز می شود که با کامل کننده های کدها، refactoring کردن، اشکال زدای قوی، نکات اضافی، هشدار ها و غیره؛ محیطی مهندسی شده برای طراحان است که پایگاه کد خود را ارتقا دهند.
همچنین برای راحتی طراحی، dart2js نیز به کدهای Dart اجازه می دهد تا در مرورگر های پیشرفته بدون هیچ مشکلی باز شوند.
 
گوگل ماه ها بود که نمایش JavaScript عامل Dart را به تعویق انداخته بود.
 
می توانید اولین نسخه از Dart منتشر شده از گوگل را از طریق dartlang.org دانلود کنید.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.