اپراتورها

اینترنت و شبکه

باندپهن ثابت

تلفن همراه

رگولاتوری

November 17, 2013
17:35 یکشنبه، 26ام آبانماه 1392
کد خبر: 58829

پیشنهاد بولتن نیوز برای جایگزینی خدمات چاپار به جای اینترنت همراه اول

بولتن نیوز: اینترنت همراه اول از جمله مواردی است که خدمات آن نه تنها توسعه نیافته است بلکه به نظر می رسد بهتر است به جای استفاده از آن، گزینه های جایگزینی مانند چاپار و پیک موتوری مورد استفاده قرا گیرد که احتمالا بازدهی آن بیشتر است و صد البته از هزینه های کمتری نیز برخوردار خواهد بود!
 
وزیر ارتباطات دولت یازدهم در نخستین روزهای کاری خود ارائه خدمات از سوی اپراتورهای تلفن همراه را چندان مطلوب ندانسته و اعلام کرده بود که یکی از اصلی‌ترین کارهایش رفع مشکلات در بخش ارتباطی کشور خواهد بود. واعظی تاکید کرده بود که به هیچ وجه از حق مردم در زمینه ارائه خدمات از سوی اپراتورهای تلفن همراه نخواهد گذشت.
 
به گزارش بولتن نیوز، حالا و بعد از تقریبا سه‌ماه از این اظهارات، اوایل هفته جاری، سایت وزارت ارتباطات گزارشی در خصوص اعلام نتایج ارزیابی کیفی دو اپراتور تلفن همراه کشور منتشر کرده است. آن‌طور که واعظی در خصوص این گزارش اعلام کرده، این است که کیفیت خدمات اپراتورها با وجود برخی ضعف‌ها در حد مطلوب است.
 
به‌رغم این کاربران گوشی‌های هوشمند (به‌خصوص) با نیازهای بیشتری نسبت به قبل مواجه‌اند و از این رو ضعف‌های اپراتورها به خصوص در مورد اینترنت بیشتر از قبل به چشم می‌آید. سرویس GPRS یکی از پر چالش ترین سرویس‌ها همراه اول است و مشترکان هر دو اپراتور اصلی کشورمان در این زمینه انتقادهای فراوانی دارند.
 
مبین نت
 
-در خود تهران در اکثر نقاط پوشش دهی ضعیفی دارد و در برخی نقاط هم پوشش ندارد مثل منطقه شمال غرب تهران
 
-اینترنت یک مگ دریافت هزینه می شود ولی در اکثر نقاط 128 هم جواب نمی دهد البته در مکانهایی پوشش دهی به قول خودشان عالی است.
 
-تعداد مشترکان ناراضی که برای خرید دستگاه مبین نت هزینه پرداخت کرده اند ولی مطابق تبلیغات انجام شده نمی توانند خدمات دریافت کنند بسیار زیاد است. ضمنا در خصوص مرجوع کردن مواردی که مبین نت در فضای مورد نظر خریدار خدمات کاربری لازم را ندارد همراه اول و نمایندگیهای مبین نت از بازپس گیری دستگاه مبین نت و باز پس دادن مبالغ دریافتی خود داری می کنند.
 
به طور مثال در یکی از این موارد دستگاه مبین نت یک مگ به همراه خدمات اینترنت یک سال با حجم 24 گیگ به مبلغ 400 هزار تومان از طریق یکی از کاربران بولتن نیوز خریداری شده که با توجه به نامطلوب بودن خدمات و ناتوانی در تامین نیازها بر اساس تبلیغات انجام شده از سوی مبین نت, این کاربر تصمیم به بازپس دادن دستگاه و گرفتن وجوه پرداختی به همراه اول شده که در نهایت به دلیل عدم پاسخگویی مخابرات کاربر مربوطه بی خیال استفاده از مبین نت دریافتی و پیگیری هزینه پرداخت شده است. از این موارد هم کم نیستند.
 
اینترنت همراه اول
 
با توجه راه اندازی تبلتها و فراگیرشدن گوشی های هوشمند جدید و انجام بیشتر خدمات بانکی و بازرگانی و دیگر خدمات الکترونیکی و گسترش دولت الکترونیک در کشور اینترنت همراه اول همچنان با سرعتهای لاکپشتی سابق در حال حرکت است به گونه ای که علی رغم نیاز کنونی به اینترنت پرسرعت و 3G اما کاربران جامعه بزرگ همراه اول همچنان از این خدمات بی بهره اند و در اغلب موارد استفاده از چاپار ( پیکهای قدیمی که با اسب پیغامها را می رساندند) سرعت بیشتری از ارسال و دریافت پیام از طریق اینترنت همراه اول دارد.
 
به طور مثال در صورتی که شما در عباس آباد بخواهید نقشه ساده goole را برای خطوط جاده ای مشاهده کنید بهتر است به جای دانلود از طریق همراه اول به اولین باجه روزنامه فروشی رفته و نقشه تهران را خریداری کنید یا اینکه خودروتان را در اولین پارکینگ عمومی پارک کنید و از بقالی محل آدرس و کروکی مورد نظر را دریافت کنید، چون در این حالت سریعتر به نتیجه خواهید رسید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.