اپراتورها

بازار سرمایه

تلفن همراه

رگولاتوری

November 17, 2013
18:02 یکشنبه، 26ام آبانماه 1392
کد خبر: 58835

پوررنجبر: رگولاتوری به بهانه بدهی به دولت ترخیص بیش از ۱۰۰میلیارد تومان تجهیزات مخابرات از گمرک را متوقف کرده!

مدیرعامل مخابرات ایران از ماندن بیش از 100 میلیارد تومان تجهیزات مخابراتی در گمرک خبر داد و گفت: اکنون مدتی است سازمان تنظیم مقررات مجوز ترخیص دستگاه‌های ما را نمی‌دهد و بحث بدهی‌ مخابرات را بهانه قرار داده است.
 
 
مظفر پوررنجبر امروز – یکشنبه – در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حتی اگر در حساب‌های مخابرات و وزارتخانه اختلافی هم وجود داشته باشد من فکر نمی‌کنم یک منبع قانون‌گذار اجازه داده داشته باشد که در یک موضوع، موضوع دیگری را دخالت دهد.
 
وی گفت: اکنون شرکت‌های مختلف نیز به واسطه قراردادی که با مخابرات داشته‌اند و اعتمادی که به ما داشته‌اند تجهیزات را وارد کرده‌اند که تجهیزات آن‌ها نیز در گمرک مانده است.
 
پوررنجبر ادامه داد: در این زمینه نیز ما نشست‌های مختلفی داشتیم که در این جلسات سازمان تنظیم مقررات اعلام کرد باید تمام اختلاف حساب‌ها که به زعم آن‌ها بدهی محسوب می‌شود پرداخت شود. در صورتی که ما بر این باوریم که به رگولاتوری و وزارت ارتباطات بدهی نداریم و در نهایت اختلاف حساب بین دو دستگاه وجود دارد که در این زمینه نیز قانون باید تصمیم بگیرد.
 
وی درباره تعرفه‌های تلفن ثابت و موبایل گفت: پس از انتصاب وزیر جدید، افزایش تعرفه‌ها به نوعی با مخالفت مواجه شد و ما هم از این موضوع تبعیت کردیم اما همچنان منتظر تصمیمات جدید در این زمینه هستیم.
 
مدیرعامل مخابرات ایران درباره افزایش تعرفه‌های تلفن ثابت و همراه توضیح داد: همواره بر اساس مصوبات سازمان تنظیم مقررات عمل می‌کنیم و پس از لغو مصوبه این سازمان در ارتباط با افزایش تعرفه‌ها، جلوی تعرفه‌های جدید را گرفتیم و آبونمان 900 تومانی که برای اجرای طرح هم کدسازی در نظر گرفته شده بود را نیز حذف کردیم اما به هر صورت در حوزه تلفن ثابت شورای رقابت تصمیم گیرنده است و حال اگر چه ما براساس نظر وزارت ارتباطات عمل کرده‌ایم اما همچنان منتظر تصمیمات جدید در این زمینه هستیم.
 
وی در ارتباط با انتخاب شرکت مخابرات به عنوان دهمین شرکت از نظر کیفیت خدمات اینترنتی اظهار کرد: نمی دانیم چرا دهمین شرکت شدیم و چطور بررسی‌ها صورت گرفته که ما چنین رتبه‌ای داشته‌ایم حتی زمانی که از دوستان پرسیدیم که این انتخاب براساس چه پارامترهایی صورت گرفته این گونه اعلام کردند که ما موظف نیستیم دراین زمینه توضیح دهیم.
 
پوررنجبر درباره این موضوع که اختلاف حساب یا بدهی مخابرات به وزارت ارتباطات چه مبلغی است؟ گفت: بخشی از این اختلاف حساب مربوط به زمان خصوصی شدن مخابرات می شود که در آن زمان حدود 470 تا 480 میلیون تومان اختلاف حساب بین ما و وزارتخانه وجود دارد که سهامداران ما اکنون بر این باورند که باید این موضوع پیگیری شود و ما هم این بحث را از طریق مجاری قانونی پیگیری می کنیم.
 
مدیر عامل مخابرات ایران ادامه داد: بخش دیگری از این اختلاف حساب به بحث دیتا و صوت برمی گردد که همراه اول از صوت حدود 28.1 درصد و از دیتا مبلغ دیگری را به دولت پرداخت می کند که مجموع این اعداد 30 درصد می‌شود اما طبق پروانه این گونه مطرح شده است که این عدد 28 درصدی باید برای صوت باشد و در این میان پیامک جزء بخش دیتا حساب می‌شود که تعرفه آن حدود 5 درصد است. در صورتی که دوستان بر این باورند که پیامک هم جزء صوت محسوب می شود و باید با همان تعرفه 28درصدی پرداختی داشته باشد که در این زمینه 300 تا 400 میلیارد تومان اختلاف حساب وجود دارد که لازم است قانون دراین زمینه نظر دهد.
 
وی درباره اختلاف حساب مخابرات با شرکت ارتباطات زیرساخت نیز اظهار کرد: اختلاف حساب ما با شرکت ارتباطات زیرساخت حدود 30 تا 40 میلیارد تومان می شود.
 
پوررنجبر تصریح کرد: مخابرات ایران سالانه حدود 5000 میلیارد تومان تراکنش مالی با وزارت ارتباطات دارد و در این میان خیلی طبیعی است که 20 تا 30 میلیارد اختلاف حساب وجود داشته باشد اما مردم نباید بابت این اختلاف حساب متضرر شوند.
 
مدیر عامل مخابرات ایران ادامه داد: اکنون بخش دولتی پهنای باند به ما نمی دهد و پهنای باند ما را قطع کرده است ودر چنین شرایطی ما نیز نمی توانیم به مردم اینترنت بدهیم. از سوی دیگر اکنون تجهیزاتی که ما با چهار یا پنج برابر قیمت تهیه کرده‌ایم در گمرک نگه داشته‌اند در صورتی که این اختلاف حساب‌ها نمی تواند دلیل قانع کننده ای برای این موضوعات باشد.
 
وی در پاسخ به سوالی که درباره کاهش ودیعه سیم کارت‌ها مطرح شده بود، توضیح داد: ما این موضوع را با مجلس هم مطرح کرده ایم و در این زمینه تنها حرفی که می توان زد آن که این مبلغ به عنوان حق اشتراک نزد اپراتور باقی می‌ماند و در این میان هر فردی که چنین شرایطی را نخواست می تواند سیم کارت خود را پس دهد.
 
پوررنجبر در بخش دیگری از صحبت‌های خود یادآور شد: با وجود مشکلاتی که وجود داشته ما رشد درآمد خوبی داشته ایم و نگذاشته‌ایم که در بورس و غیره سهامداران ما ضرر کنند چرا که ما یک شرکت سهامی عام هستیم واین اجازه را نمی دهیم که مردم ضرر کنند.
 
مدیر عامل مخابرات ایران در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: ما رابطه بسیار خوبی با وزارتخانه داشتیم و اکنون هم این وزارتخانه است که برخی مسائل را مطرح می کند اما من فکر می کنم که خود وزارتخانه در آینده این موارد را حل خواهد کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.