اپراتورها

تلفن همراه

November 19, 2013
9:49 سه شنبه، 28ام آبانماه 1392
کد خبر: 58884

نارسایی‌ها و اختلالات ارتباطی در روستاهای بشاگرد

برخی از روستاهای بشاگرد با وجود برخورداری از سایت‌ها و آنتن‌های ارتباطات سیار در نزدیکی خود، کماکان با مشکلات عدیده‌ای در بعد دریافت و ارسال امواج تلفن‌های همراه، اینترنت و سایر دستگاه‌های مشابه هستند.
 
به گزارش فارس از بشاگرد واقع در شرق مرکز هرمزگان، این شهرستان به ویژه در برخی از مناطق روستایی همواره با مشکلاتی در بعد ارتباطات تلفنی و دیتا مواجه می‌شود.
 
به عنوان نمونه، سایت تلفن روستایی یا WLL واقع در کیلومتر سه روستای «وی» بشاگرد که هفت روستا (وی، ذهبدی، چوخون، پرانگی، کشمیگی، درجک، بن گرخ) را تحت پوشش خود قرار می‌‌دهد در سال 89 به بهره‌برداری رسیده است.
 
محل نصب این سایت فرستنده دقیقاً در جایی مشرف بر تمامی روستاهای مذکور است و استفاده از تلفن‌های همراه روستایی را که به وسیله یک سیم کارت مخصوص با نصب در گوشی‌های تلفن همراه کارآیی پیدا می‌کند، میسر می‌سازند.
 
در حال حاضر پشتیبانی فنی و عمومی از این سایت توسط اداره مخابرات شهرستان بشاگرد صورت نمی‌گیرد؛ بلکه در صورت وجود یک اشکال برای سایت فرستنده باید کارشناسان اداره مخابرات شهرستان جاسک مسیر 100 کیلومتری را طی و مشکل را رفع کنند که این امر زمانی برای آغاز مشکلات، تداوم و طولانی شدن قطعی ارتباطات این چند روستا با دنیای خارج است.
 
از طرف دیگر سیم کارت‌های روستایی یا همان WLL در صورت اتمام و عدم شارژ در یک ماه یک طرفه و سیم کارت می‌سوزد که باید فرد مشترک شخصاً برای دریافت سیم کارت و رفع مشکل آن به اداره مخابرات شهرستان جاسک و نه مخابرات شهرستان بشاگرد مراجعه کند.
 
همچنین آنتن این سیم کارت‌‌ها در این روستاها به صورت رومینگ قابل دریافت است؛ به نحوی که اگر فردی با تلفن همراه اول در این محدوده با هر شماره‌ای تماس بگیرد، مبلغی علاوه بر مبلغ مصوب، برای هر دقیقه مبلغی نیز به عنوان رومینگ از حساب مشترک کسر (مشترکان اعتباری) یا به حساب مشترک (مشترک دائمی) افزوده خواهد شد.
 
اما در شبکه رومینگ این سایت، تلفن‌های همراه اول در اغلب ساعات شبانه روز دچار اختلال هستند؛ به شکلی که در زمانی‌هایی تلفن‌های همراه اول هیچ قابلیتی نخواهند داشت؛ نه پیامک ارسال و نه دریافت می‌شود و نه می‌توان با یک شماره دیگر تماس برقرار کرد.
 
علاوه بر مشکلات یاد شده، این سایت فرستنده مخابراتی فاقد فرستنده و یا پخش‌کننده‌های GPRS است که به عبارتی این فرستنده قادر به ارسال دیتاهای اینترنت نیست.
 
این در حالی است که که با وجود چند 100 نفر دانشجو و دانش‌آموز در این روستاها دسترسی به اینترنت همراه اول اگرچه سرعت آن پایین باشد، نعمتی بزرگ است که جوانان و تحصیل کرده‌های این منطقه را به دنیای مجازی ارتباط می‌دهد.
 
در حال حاضر با استفاده از این سایت مخابراتی واقع در کیلومتر سه روستای «وی» بشاگرد دو دکل مخصوص همراه اول در  روستاهای چوخون و ذهبدی نصب شده که با وجود این دو دکل مشکل اختلال شبکه همراه اول و اینترنت فقط در دو روستای نامبرده برطرف شده است.
 
این در شرایطی است که به محض قطعی برق در این سایت فرستنده همراه اول، بلافاصله این سایت نیز خاموش می‌شود، چراکه گفته می‌شود به مدت یکسال است که باتری‌ها و یو پی اس‌های این سایت از کار افتاده و اقدامی در این راستا صورت نگرفته است.
 
امید است؛ مسئولان مخابرات استان با نصب و بروز کردن تجهیزات این سایت مشکل ارتباطی این روستاها را رفع کنند.
 
روستای «وی» بشاگرد با جمعیت 630 نفر در 70 کیلومتری مرکز شهرستان بشاگرد و در 100 کیلومتری شهرستان جاسک واقع شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.