فناوری اطلاعات

November 19, 2013
20:10 سه شنبه، 28ام آبانماه 1392
کد خبر: 58889

حضور بروشوری در الکامپ ممنوع

معاون وزیر ارتباطات گفت: برگزاری نمایشگاه الکامپ توسط اصناف بهتر از برگزاری آن توسط دیگران است و لازم است برای برگزاری این رویداد دبیرخانه دائمی تشکیل شود.
 
 
نشست خبری نوزدهمین نمایشگاه الکامپ صبح امروز با حضور اعضای شورای سیاست‌گذاری این نمایشگاه برگزار شد.
 
نصرالله جهانگرد، رییس شورای سیاست‌گذاری الکامپ نوزدهم در این نشست خبری به ذکر توضیحاتی کوتاه پرداخت و اظهارکرد: از نظر دولت جدید فناوری اطلاعات یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
 
وی افزود: اکنون قرار بر آن است که فناوری اطلاعات به عنوان یکی از برنامه‌های محوری در توسعه‌ ایران مورد توجه قرار گیرد و شخص رییس‌جمهور و هیات وزرا نیز بر توجه ویژه بر این بخش تاکید دارند و به زودی برنامه‌های جامع در این زمینه اعلام خواهد شد که امیدواریم در این دوره بحث کاربرد IT در کلیه‌ زمینه‌ها مورد توجه محوری قرار گیرد.
 
رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران اظهار کرد: انتظار ما این است که این حوزه تاثیر بسزایی در درآمد ملی، اشتغال و ارائه‌ی خدمات به مردم ایفا کند.
 
جهانگرد درباره این‌که نمایشگاه الکامپ از این پس و در سال‌های آتی توسط کدام نهاد برگزار خواهد شد، اظهار کرد: از نظر ما برگزاری نمایشگاه توسط صنف به مراتب بهتر از آن است که شرکت نمایشگاه‌ها این رویداد را برگزار کند. البته امسال هم شرکت نمایشگاه‌ها زحمت زیادی برای برگزاری این نمایشگاه کشید اما انتظار ما این است که دبیرخانه الکامپ شکل بگیرد و از سال آینده اجرای این نمایشگاه را سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور برعهده داشته باشد.
 
وی یادآور شد: مسائل حقوقی این موضوع نیز مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.
 
معاون وزیر ارتباطات در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: نمی‌توان کتمان کرد که با رویکار آمدن دولت جدید ایجاد شده و نوعی امید در میان مردم دیده می‌شود که این مساله در مشارکت مردم در حوزه اقتصادی نیز تاثیر‌گذار بوده است به همین دلیل امسال تعداد شرکت‌هایی که در الکامپ ثبت نام کرده‌اند نسبت به سال های گذشته افزایش چشم‌گیری پیدا کرده است.
 
جهانگرد در ارتباط با حضور بخش دولتی در این نمایشگاه و این‌که این موضوع تا چه اندازه حالت آمرانه داشته اظهار کرد: درباره‌ حضور بخش دولتی پیش از آنکه امر و نهی در کار باشد، انتظار می‌رود که این شرکت‌ها برای ارائه‌ خدمات حضور پیدا کرده باشند.
 
رییس شورای سیاست‌گذاری الکامپ نوزدهم ادامه داد: در واقع اگر قرار باشد این شرکت‌ها در نمایشگاه حضور داشته باشند و تنها بروشور و کاتالوگ ارائه کنند این حضور برای آنها و ما هزینه‌های مختلفی در پی دارد، به همین دلیل ما ترجیح می‌دهیم که حتما افراد یا شرکت‌هایی در این نمایشگاه حضور داشته باشند که به ارائه‌ی خدمت می‌پردازند.
 
وی اظهار کرد: امسال با توجه به این‌که بودجه بخش دولتی به نسبت پایین بود، یکی از همکاری‌های ما با شرکت‌های دولتی این بود که تخفیفی به آنها دادیم تا بتوانند در این نمایشگاه حضور داشته باشند.
 
عطایی، دبیر شورای سیاست‌گذاری الکامپ نوزدهم هم در این نشست به ارائه‌ توضیحاتی درباره‌ نحوه برپایی الکامپ امسال پرداخت و گفت: الکامپ نوزدهم با شعار «زندگی هوشمند» برگزار خواهد شد و محوریت آن ارائه‌ خدمات الکترونیک به مردم خواهد بود.
 
وی تاریخ برگزاری نمایشگاه امسال را 14 تا 17 اسفند‌ماه اعلام کرد و یادآور شد: در کنار برگزاری نمایشگاه بخش‌های مختلفی مانند کارگاه‌های آموزشی، سمینار‌ها و رونمایی از دستگاه‌های مختلف نیز صورت خواهد گرفت.
 
دبیر شورای سیاست‌گذاری الکامپ نوزدهم هم‌چنین افزود: امسال برای تهیه غرفه و ثبت نام برای حضور در الکامپ ثبت نام به شکل الکترونیکی صورت گرفت تا بدین ترتیب مشکلات سال‌های قبل را نداشته باشیم و به شیوه‌ای کاملا شفاف عمل کرده باشیم.
 
وی از حضور هر سه قوه در سالن‌ها و غرفه‌هایی که به خدمات دولت الکترونیک اختصاص داده شده اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته 389 شرکت در الکامپ شرکت داشتند که امسال این رقم به 593 شرکت رسیده است و در این میان بخشی از غرفه‌ها به شرکت‌های دولتی مربوط می‌شود که حضور بخش دولتی در نمایشگاه برای اولین‌بار صورت گرفته است.
 
به گفته دبیر شورای سیاست‌گذاری الکامپ نوزدهم امسال تمام فضای نمایشگاه بین‌المللی تهران به نمایشگاه الکامپ اختصاص داده شده و هیچ رویداد دیگری در کنار الکامپ برگزار نخواهد شد.
 
عطایی از حضور دو برابری کشورهای خارجی در الکامپ امسال خبر داد و افزود: تمام شرکت‌های زیرمجموعه وزارت ارتباطات، اپراتورها و شرکت‌های PAP در نمایشگاه امسال حضور خواهند داشت.
 
وی هم‌چنین از حضور 103 غرفه در زمینه‌ سخت‌افزار، 189 غرفه در حوزه نرم‌افزار، 29 شرکت امنیتی، 92 شرکت ارتباطی و 11 شرکت در زمینه‌ بانکداری الکترونیک خبر داد.
 
دبیر شورای سیاست‌گذاری الکامپ نوزدهم در پاسخ به سوالی که در ارتباط با پرداخت ارز به ازای دریافت غرفه‌ها مطرح شده بود، توضیح داد: کلا با ارزی- ریالی مخالفیم و بر این باوریم که این رویه درست نیست که در داخل یک کشور پرداخت ها با پول دیگری باشد اما به هر صورت هر نمایشگاه مقررات و ضوابط خاص خود را دارد که این موضوع باید رعایت شود.
 
وی ادامه داد: شرکت نمایشگاه‌ها برای تمام نمایشگاه‌هایی که در این فضا برگزار می‌شود به همین شیوه‌ مالی برخورد می‌کند و به همین دلیل امکان این وجود ندارد که برای نمایشگاه الکامپ شیوه متفاوتی اعمال کند.
 
کاظم‌ آیت‌الهی – رییس سازمان نظام صنفی کشور – نیز در این مراسم به ذکر توضیحاتی کوتاه پرداخته و عنوان کرد: لازم بود نمایشگاهی وجود داشته باشد که توان صنعت IT کشور را به نمایشگاه بگذارد.
 
وی ادامه داد: برای رسیدن به این هدف همراهی بخش‌های مختلف ایجاد شد که البته با توجه به حقوق اصناف و انتظارات آنها در شورای سیاست‌گذاری کمی اختلاف نظر وجود داشت که این موضوع با وساطت معاون وزیر ارتباطات تا حدی برطرف شد.
 
رییس سازمان نظام صنفی کشور گفت: اگر اشکالات اجرایی موجب به وجود آمدن نقایصی در مصوبات شورای سیاست‌گذاری شده باشد که البته این اتفاق هم افتاده بنابر آن است که این موضوع مورد پیگیری بیشتری قرار بگیرد و به همین دلیل ما اکنون وارد این بحث نشدیم تا تاثیری در روند برگزاری نمایشگاه نگذارد.
 
به گزارش ایسنا، نشست مطبوعات نمایشگاه الکامپ که اولین نشست مطبوعاتی نصرالله جهانگرد از زمان انتصابش به عنوان معاون وزیر به شمار می‌رود حاشیه‌ جالبی نیز داشت و آن این که وی در میان پرسش‌های خبرنگاران هنگامی که اهالی مطبوعات از پاسخ‌های داده شده قانع نشده یا توضیح بیشتری را درخواست می‌کردند خطاب به دبیر اجرایی نمایشگاه این‌گونه عنوان کرد که بحث نکنید.
 
وی با لبخند خطاب به خبرنگاران هم اظهار کرد که سال دیگر این کارها را انجام می‌دهیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.