امنیت

اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

November 19, 2013
20:16 سه شنبه، 28ام آبانماه 1392
کد خبر: 58892

فیلترینگ 100 هزار واژه از سوی گوگل

شرکت گوگل از به‌ کارگیری فناوری جدیدی خبر داد که به واسطه آن جست‌وجوی سایت‌های پورنوگرافی کودکان دشوار می‌شود.
 
 
اریک اشمیت – مدیر اجرایی شرکت گوگل – می‌گوید بیش از 100 هزار واژه جست‌وجوی مرتبط با این سایت‌ها مسدود شده‌اند.
 
وی در گزارشی که در ستون آزاد روزنامه انگلیسی دیلی میل چاپ شده نوشته است: در تلاش برای محدود کردن دسترسی به سایت‌های پورنوگرافی کودکان بیش از 100 هزار واژه مورد جست‌وجو مسدود شده‌اند. این برنامه ابتدا برای کشورهای انگلیسی‌زبان پیاده می‌شود و بعد از آن ظرف شش ماه در بقیه کشورها و برای 158 زبان دنیا نیز به کار گرفته خواهد شد.
 
بر پایه گزارش اریک اشمیت، شرکت گوگل و مایکروسافت تلاش دارند تا از به اشتراک گذاشتن تصاویر غیر قانونی جلوگیری کنند. هر عکسی که در زمره عکس‌های غیر قانونی قرار گیرد از اثر انگشت دیجیتالی برخوردار می‌شود که باعث می‌شود برای همیشه فیلتر شود.
 
اشمیت می‌گوید: نرم‌افزار جدید تمامی جست‌وجوهای گوگلی برای سایت‌های حاوی محتوای پورنوگرافی کودکان و سایت‌های لینک‌شده به این سایت‌ها را مسدود می‌کند.
 
این فناوری متعلق به شرکت مایکروسافت است و کارشناسان یوتیوب نیز در حال حاضر مشغول کار روی نرم‌افزار مشابهی برای جلوگیری از انتشار ویدئوهای غیر قانونی هستند.
 
اشمیت می‌نویسد که 200 تن از کارکنان شرکت گوگل در طول سه ماه اخیر بر روی این پروژه کار کردند.
 
این خبر اندکی پیش از دیدار دیوید کامرون – نخست‌وزیر انگلیس – با نمایندگان شرکت‌های گوگل، مایکروسافت و سایر شرکت‌های اینترنتی منتشر شده است که محور این دیدار تأمین امنیت اینترنت است.
 
به گزارش دویچه وله، کامرون در ماه ژوئیه از شرکت‌هایی که موتورهای جست‌وجوگر اینترنتی را ارائه‌ می‌دهند خواست، دسترسی به سایت‌های پورنوگرافی کودکان را مسدود سازند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.