اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن ثابت

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

November 22, 2013
22:02 جمعه، 1ام آذرماه 1392
کد خبر: 58959

سرعت نیمی از کاربران اینترنت دنیا چهار مگابیت بر ثانیه است

آخرین گزارش منتشر شده از سوی موسسه آکامای نشان داد سرعت اتصال بیش از نیمی از ارتباطات اینترنتی دنیا چهار مگابیت بر ثانیه یا بیشتر است.
 
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، گزارش این موسسه تحقیقاتی درخصوص دومین فصل سال جاری میلادی درخصوص وضعیت ارتباطات اینترنتی حاکی از آن است که برای اولین بار در تاریخ بیش از نیمی از همه ارتباطات اینرتنتی دنیا از سرعت چهار مگابیتی یا بیشتر برخوردار بودند.
دیوید بلسون نویسنده این گزارش از یافته‌های این گزارش متعجب نیست و می‌گوید: درحالی که ما هرگز زمانی را برای رسیدن به این سطح از دسترسی به ارتباطات اینترنتی پیش‌بینی نکرده بودیم اما شاهد افزایش تدریجی در نرخ رشد و توسعه باند پهن در این سال‌ها بودیم، بنابراین دستیابی به این نقطه اجتناب‌ناپذیر بود.
براساس این گزارش، میانگین بالاترین سرعت ارتباطات در جهان نیز به ۱۸٫۹ مگابیت در ثانیه رسید که در مقایسه با سال گذشته ۱۷ درصد رشد داشته است.
بلسون، در دسترس بودن و قیمت را دو عامل کلیدی بهبود وضعیت سرعت ارتباطات اینترنتی در دنیا عنوان کرد و گفت: در برخی مواقع، فشارهای رقابتی تامین‌کنندگان خدمات را ملزم به ارتقای سرعت سرویس‌ها می‌کند و بدین ترتیب دسترسی به سرعت بالای ارتباطات برای کاربران امکان‌پذیر می‌شود. از سوی دیگر، سرویس‌دهندگان در تلاش هستند تا ارتباطات پرسرعت را با قیمت منطقی عرضه کنند.
پروژه فیبر گوگل یکی از فشارهای رقابتی به اپراتورهای عرضه‌کننده خدمات محسوب می‌شود زیرا در نقاطی که این پروژه کار خود را آغاز می‌کند، اپراتورهای قدیمی تحت فشار بیشتری برای حفظ و کسب سهم بازار قرار می‌گیرند.
سینا: آخرین گزارش منتشر شده از سوی موسسه آکامای نشان داد سرعت اتصال بیش از نیمی از ارتباطات اینترنتی دنیا چهار مگابیت بر ثانیه یا بیشتر است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.