بازی

فناوری اطلاعات

November 22, 2013
22:21 جمعه، 1ام آذرماه 1392
کد خبر: 58965

ایکس‌باکس وان از نزدیک

مایکروسافت با کنسول بازی که عرضه کرده است قصد ورود به اتاق نشیمن شما را نداشته است، زیرا وقتی که در سال 2005 میلادی کنسول بازی Xbox 360 برای نخستین بار عرضه شد مایکروسافت به اتاق‌های نشیمن شما راه یافت. در طول این سال‌ها مایکروسافت با سرعت کمی به جلو حرکت کرد، اما در نهایت موفق بزرگترین تحول را در این زمینه ایجاد کند. 
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناروی اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، دستگاه Xbox One هم‌اکنون با قیمت 499 دلار وارد بازار شده است و به جرات می‌توان آن را بهترین کنسول بازی در جهان خواند. باید گفت که این محصول فراتر از یک کنسول بازی است و برای یک دهه آتی نیاز اتاق نشیمن شما به هر گونه دستگاه الکترونیکی را برطرف می‌کند.
 
نگاه کلی
زمانی که برای نخستین بار کنسول بازی Xbox One را مشاهده می‌کنید ممکن است چندان مورد پذیرش شما قرار نگیرد. این محصول یک جعبه بزرگ دارد که به رنگ مشکی ساخته شده است. وزن این جعبه 5.8 کیلوگرم است که بیشتر از 20 سانتی‌متر عرض و 7.5 سانتی‌متر ارتفاع دارد و تنها چیزی که روی آن دیده می ‌شود آرم Xbox است. اما اگر در این جعبه را باز کنید، به طور قطع نظر شما تغییر خواهد کرد.
 
این کنسول بازی برای رقابت با PlayStation 4 ساخته نشده است و در اصل به گونه‌ای طراحی شده است که شما بتوانید آن را به راحتی کنار دیگر گیرنده‌های دیجیتالی در پایین تلویزیون خود قرار دهید. کنسول بازی PS4 سبک‌تر و ظریف‌تر طراحی شده و این در حالی است که Xbox One سنگین‌تر و با ظاهری عمومی‌تر با گیرنده تلویزیونی شما ست می‌شود.
 
سخت‌افزار
بدنه این کنسول بازی از جنس پلاستیک مشکی ساخته شده است. در قسمت پشت دستگاه یک بخش مشبک مشاهده می‌شود که برای خروج هوای گرم داخلی به این صورت طراحی شده است. این کنسول بازی فن‌های هوشمندی دارد که به واسطه آن‌ها در تمام شرایط بسیار خنک است و می‌توان گفت که دمای آن از Xbox 360 هم پایین‌تر است. زمانی که از این محصول استفاده می‌کنید، در هیچ شرایطی صدایی از دستگاه شنیده نمی‌شود.
 
در قسمت پشتی و در سمت چپ ورودی‌های USB تعبیه شده‌اند که هر دوی آن‌ها خروجی‌های کاربردی دستگاه محسوب می‌شوند. به طور کلی بیشتر سیستم‌های خروجی و ورودی One در قسمت پشتی آن قرار دارد. برای این محصول یک کابل برق در نظر گرفته شده است که جریان الکتریسیته را پیش از رسیدن به دستگاه تنظیم می‌کند. این محصول همچنین خروجی HDMI برای اتصال Xbox به تلویزیون، ورودی HDMI برای اتصال به جعبه مرکزی کابل‌ها، دو ورودی USB، یک خروجی صوتی، سیستم Ethernet  و جک مخصوص دستگاه کنترلی Kinect را در خود جا داده است.
به طور کلی باید اعتراف کرد که سونی کنسول بازی جدید خود را زیباتر و جذاب‌تر طراحی کرده است. اما باید توجه داشت که زیبایی ظاهری همیشه نکته قابل ملاحظه در انتخاب یک دستگاه الکترونیکی محسوب نمی‌شود. 
 
دستگاه کنترلی Kinect
یکی از بخش‌های قابل ملاحظه این محصول دستگاه کنترلی Kinect است که می‌توان آن را نزدیک‌ترین دوست برای علاقمندان به بازی‌های رایانه‌ای دانست. زمانی که قصد استفاده از این محصول را ندارید، Kinect به گونه‌ای طراحی شده است که به راحتی می‌توانید ان را روی کنسول یا حتی روی گیرنده تلویزیون قرار داد. این دستگاه کنترلی 25 سانتی‌متر طول و 6.5 سانتی‌متر عرضه دارد. دستگاه Kinect از نظر ظاهری چندان توجه شما را به خود جلب نمی‌کند. جعبه این محصول به رنگ مشکی طراحی شده است که لوگوی Xbox به رنگ سفید روی آن نقش بسته است. زمانی که در این جعبه را باز می‌کنید لنز دوربین هوشمند را خواهید دید که در طول بازی به شما کمک می‌کند. اما تا Kinect را در دست نگیرید، از قابلیت‌های آن مطلع نخواهید شد.
شرکت مایکروسافت برای آنکه دستگاه کنترلی جدید خود را تولید کند بیش از 100 میلیون دلار هزینه کرده است. کنسول بازی Xbox One از نظر ظاهری شبیه به مدل قبلی خود طراحی شده است که 8 سال قبل در اختیار کاربران قرار گرفت. اما دستگاه کنترلی Kinect نسبت به مدل قبلی خود کاملا متفاوت طراحی شده است.
در این دستگاه بخش‌های مختلفی وجود دارد که هر یک از آن‌ها توجه شما را به خود جلب می‌کند. از کلید اصلی دستگاه گرفته تا صفحه لمسی کنترلی، به صورت زیباتر و با پلاستیک مرغوب‌تر ساخته شده‌اند. این محصول به گونه‌ای ساخته شده است که به راحتی می‌توانید آن را در دست بگیرید و از حمل طولانی‌مدت آن خسته نشوید. برای این دسته کنترلی کلید جدیدی با نام Start در نظر گرفته شده است فاصله زیادی با کلید X دارد و به همین خاطر هرگز پیش نمی‌آید که به صورت اتفاقی آن را فشار دهید. این دستگاه کنترلی همچنین موتورهای لرزاننده دارد که در بخش‌های مختلف بازی به صورت خودکار به کار گرفته می‌شود. به طور کلی می‌توان این محصول را یک ابزار جانبی کاملا پیشرفته و مناسب با همه بازی‌ها دانست.
به طور کلی باید گفت که اگرچه کنسول بازی جدید Xbox One ظاهر چندان جالبی ندارد و به صورت مدرن طراحی نشده است، اما قابلیت‌های آن تمام امکانات مدرن مورد نظر شما را شامل می‌شوند این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا از حضور طولانی در دنیای مجازی بازی‌های ویدیویی خسته نشوید.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.