سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

November 22, 2013
23:39 جمعه، 1ام آذرماه 1392
کد خبر: 58972

winamp بعد از ۱۵سال تعطیل میشود

پخش کننده صدا و تصویر Winamp تا 20 دسامبر بطور کامل تعطیل خواهد شد.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، شرکت AOL اعلام نمود که سرویس موسیقی Winamp تا 20 دسامبر 2013 بطور کامل بسته خواهد شد. این اقدام وبسایت این نرم افزار Winamp.com، سرویس های اینترنتی این نرم افزار و همچنین خود نرم افزار Winamp را نیز تحت تاًثیر قرار خواهد داد. نکته قابل توجه اینجاست که Winamp برای 15 سال فعالیت می کرده است.
 
اولین بار این نرم افزار را 2 دانشجوی کالج در سال 1997 طراحی و منتشر کردند. Winamp بدلیل سهولت در به اشتراک گذاری موسیقی به محبوبیت فراوانی دست یافت ولی رقبایش از جمله سرویس های به اشتراک گذاری موسیقی آنلاین با پیشرفت های سریع و وسیع خود این نرم افزار را برای کاربران خانگی و اینترنت منسوخ کردند.
 
AOL در سال 1999شرکت مادر این نرم افزار، یعنی Nullsoft را خریداری کرد.
 
Winampmain 730x584 End of an era: Once popular media player Winamp closing down on December 20
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.