اینترنت و شبکه

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

November 25, 2013
20:22 دوشنبه، 4ام آذرماه 1392
کد خبر: 59016

عضویت وزیر ارتباطات در پنج شبکه اجتماعی

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات خاطرنشان کرد: تا چندی دیگر به عضویت پنج شبکه اجتماعی درخواهم آمد.
 
 
محمود واعظی صبح امروز در جمع خبرنگاران حاضر شد و با تبریک موفقیت تیم ایران در مذاکرات هسته‌یی اظهار کرد: تا چندی دیگر در شبکه‌های اجتماعی داخلی عضو شده و صفحاتی را دراین شبکه‌ها ایجاد خواهد کرد.
 
واعظی در عین حال یادآور شد: در حال حاضر شبکه‌های داخلی که در این حوزه فعالیت می کند مورد تایید وزارت ارتباطات هستند که البته از میان این شبکه‌ها، برخی کاربران بیشتری دارند.
 
وی در عین حال گفت: حال برای این که تبعیضی در میان این شبکه‌ها وجود نداشته باشد ما در هر پنج شبکه یک صفحه ایجاد خواهیم کرد که هر کدام از آن‌ها بازدید بیشتری داشت به آن توجه بیشتری نشان خواهیم داد.
 
وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در ادامه با تاکید بر این‌که شبکه‌های اجتماعی در تمام دنیا به واسطه خود مردم ایجاد می‌شوند و دولتی نیستند، توضیح داد: با توجه به اقبالی که مردم نسبت به این شبکه‌ها دارند، بنا داریم پهنای باند و امکانات فنی بیشتری را برای آنها ایجاد کنیم.
 
وی در عین حال عنوان کرد: نکته دیگر آن بود که فکر می‌کردم اگر خود من در این شبکه‌ها صفحاتی داشته باشم و هر هفته از این طریق با مردم ارتباط برقرار کنم، راهکار مناسبی است.
 
اما وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در پاسخ به سوالی درباره صحبت‌های او مبنی بر ارائه نسل چهارم خدمات ارتباطی در آینده نزدیک مطرح شده بود و در این مساله تاکید داشت که اکنون که نسل سه با قطع تماس‌های تصویری دچار مشکل شده چگونه می‌توان انتظار داشت که نسل چهار نیز ارائه شود، توضیح داد: برای رایتل یا همان اپراتور سوم مشکلات پیش آمد و به همین دلیل دوره‌ای تلاش شد که دوره انحصار این اپراتور تمدید شود؛ اکنون نیز رایتل تا مردادماه سال آینده فرصت دارد که خود را تجهیز کند و طبق پروانه بازار را در دست بگیرد اما به هر صورت نمی توان مردم و کشور را از نسل جدید خدمات که در دنیا مورد بهره برداری‌های مختلف قرار گرفته محروم کرد. به همین دلیل همان طور که پیش از این هم گفته ام دوره انحصار رایتل تمدید نخواهد شد.
 
واعظی در عین حال یادآور شد: اپراتورهای دیگر و جدید هم می‌توانند در صورت علاقه‌مندی برای ارائه خدمات نسل سه و چهار اقدام کنند و در این میان توصیه ما به همه این است که با توجه به این که در دنیا به سرعت اپراتورها از نسل سه به نسل چهار عبور می‌کنند در ایران هم سرمایه‌گذاری‌ها بیشتر به سمت نسل چهارم برود.
 
وی در پاسخ به این سوال که چه تضمینی وجود دارد که برای اپراتورهایی که قصد ارائه خدمات نسل چهارم را دارند مشکلات رایتل پیش نیاید، توضیح داد: اکنون سرویس‌ها آن قدر زیاد است که اگر یک سرویس دچار مشکل شود، سرویس‌های متعدد دیگری نیز وجود دارند؛ از سوی دیگر من فکر می کنم که اگر من آن زمان مسوول بودم به گونه‌ای برخورد می‌کردم که این مشکلات پیش نیاید.
 
وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات ادامه داد: به هر حال این مشکلات ایجاد شده و در حال حاضر شورای عالی فضای مجازی در حال بررسی این موضوع است و فکر می‌کنم از این پس به جای افراد تمام این تصمیمات به واسطه این شورا گرفته می‌شود و به همین دلیل پس از این شاهد بروز چنین مشکلاتی نخواهیم بود.
 
واعظی که در صدمین روز شکل‌گیری و روی کار آمدن دولت یازدهم صحبت می‌کرد، درباره عملکرد صد روزه وزارت ارتباطات گفت: در این وزارتخانه برنامه ریزی‌هایی در بخش‌های مختلف صورت گرفت و پیشرفت‌های خیلی خوبی هم ایجاد شد که مهمترین آنها را می توان افزایش پهنای باند اینترنت دانست.
 
وی ادامه داد: اکنون پهنای باند اینترنت از 73 گیگابیت بر ثانیه به صد گیگابیت رسیده است که این اقدام بسیار بزرگی بود که صورت گرفت. وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در ادامه عنوان کرد: اقدامی دیگری که طی این صد روز صورت گرفت، بررسی‌ نیازهای کشور بود که در حوزه هر یک از این نیازها نیز پروژه‌های مختلفی طراحی شده است.
 
وی در عین حال از تلفن‌های گویایی که برای ارتباط مستقیم با مردم در نظر گرفته شده یاد کرد و افزود: در حال حاضر شماره تلفن 195 برای ارتباط مستقیم مردم با وزارت ارتباطات انتخاب شده و مردم می توانند از این طریق تمام مشکلات و خواسته‌های خود را انتقال دهند؛ ما نیز این موارد را بررسی کرده و موضوعات را به اپراتور مربوطه انتقال می‌دهیم، در آینده نیز اعلام خواهیم که براساس اظهارات مردم کدام اپراتور بیشترین رسیدگی‌ها را به وضعیت شکایات و مشکلات مردم داشته است.
 
واعظی در ادامه صحبت‌های خود از برنامه‌های دولت برای رسیدگی به مناطق محروم و روستایی یاد کرد و گفت: بنا داریم تا پایان دولت 14 دوره صد روزه داشته باشیم که در پایان هر یک از این دوره‌ها خدمات ارائه شده در آن دوره را به مردم اعلام کنیم.
 
واعظی اظهار کرد: در حال حاضر فضا فضای کار است و مشکلات شکر خدا برطرف شده و آرامش خیلی خوبی بین بخش‌های مختلف ایجاد شده است و همه همکاران ما دیگر مشکلات گذشته ندارند.
 
وی در عین حال یادآور شد: طی صد روزه گذشته پهنای باند داخلی کشور حدود 20 درصد افزایش داشته است.
 
وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات همچنین عنوان کرد:‌ البته نمی‌خواهم بگویم که تمام این کارها را من انجام داده‌ام، به هر صورت تلاش‌های همکاران قبلی ما نیز بوده است اما ما هم تلاش کردیم که هر چه سریع‌تر این پروژه‌ها عملیاتی شود.
 
واعظی در ادامه صحبت‌های خود یکبار دیگر یادآور شد که قرار بر آن است طی ماه‌های آینده برنامه‌ریزی‌هایی صورت بگیرد تا به واسطه آن‌ها هر ماه یک سرویس جدید در شرکت پست ارائه شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.