اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

November 26, 2013
19:01 سه شنبه، 5ام آذرماه 1392
کد خبر: 59026

راه‌اندازی دهکده دیجیتال در مناطق روستایی آفریقای جنوبی

دولت آفریقای جنوبی با همکاری یک شرکت تولید کننده ابزارهای الکترونیک، در یکی از مناطق روستایی آفریقای جنوبی یک دهکده هوشمند یا دیجیتال راه‌اندازی کرده است.
 
 
هدف از احداث دهکده دیجیتالی برخوردار کردن مناطق روستایی از آموزش و خدمات درمانی است و یکی از اقدامات مهم در این دهکده دیجیتالی ساخت مدرسه‌های دیجیتالی است.
 
در مدرسه‌ هوشمند ساخته شده در این دهکده، همه دانش‌آموزان سر کلاس درس به کامپیوتر و اینترنت دسترسی دارند و برق مدرسه‌ با انرژی خورشیدی تامین می‌شود و همه چیز آن بصورت دیجیتال اداره می‌شود.
 
یکی از دانش آموزان این مدرسه می‌گوید " من در یک منطقه فقیر بزرگ شدم و هیچکدام از بچه‌های محل ما با این تکنولوژی سروکار ندارند اما من با استفاده از آن توانستم کار کردن با کامپیوتر را یاد بگیرم. یاد گرفتم چطور ایمیل بفرستم، نامه بنویسم و در حقیقت به همین روش برای ثبت‌نام در دانشگاه درخواست فرستادم، اینطور بود که زندگی من تغییر کرد و از آن بهره بردم".
 
به گزارش یورونیوز، مرکز پزشکی و درمانگاه این روستا نیز که با انرژی خورشیدی اداره می‌شود، خدمات دندانپزشکی، چشم پزشکی و آزمایشگاه تشخیص طبی دارد.
 
در همین حال اتاق کنفرانس ویدیویی این مرکز امکانی برای استفاده از تخصص و تشخیص پزشکان کشورهای از راه شرکت در کنفرانس ویدیویی دیگر است.
 
این دهکده بزودی دارای مرکز فوریت‌های پلیس و اداره پست نیز می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.