اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

November 26, 2013
19:03 سه شنبه، 5ام آذرماه 1392
کد خبر: 59028

تاکید زیرساخت بر پیگیری برای دستگیری قاچاقچیان مکالمات VoIP

معاون بهره‌برداری و مدیریت شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت از پیگیری جدی وزارت ارتباطات، سازمان تنظیم مقررات و شرکت ارتباطات زیرساخت در زمینه قاچاق voip خبر داد.
 
حسن کریمی در گفت‌وگو با ایسنا دراین باره اظهار کرد: شرکت‌هایی که کار قاچاق مکالمه انجام می‌دهند از بستر اینترنت استفاده کرده و ترافیک voice خود را انتقال می‌دهند که در حال حاضر شرکت ارتباطات زیرساخت، سازمان تنظیم مقررات و وزارت ارتباطات در حال تلاش هستند تا مقابله‌ی جدی با این موضوع صورت بگیرد.
 
وی با اشاره به اینکه تاکنون گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شده است، ادامه داد: اکنون از سیستم قضایی هم کمک گرفته می‌شود تا به شکل گسترده‌تری با این شرکت‌ها مبارزه شود و به همین دلیل طی سه ماهه‌ اخیر چندین شرکت که در این زمینه فعالیت می‌کردند با مستندات به دستگاه‌های قضایی ارجاع داده شدند که این مساله در نهایت باعث می‌شود از این پس بحث قاچاق مکالمه برای این شرکت‌ها جذابیتی نداشته باشد و بدین ترتیب قاچاق مکالمه در کشور کاهش پیدا کند.
 
کریمی در پاسخ به اینکه آیا می‌توان به طور تخمینی اعلام کرد که سالانه چند دقیقه مکالمه‌ بین‌الملل از طریق قاچاق منتقل می‌شود؟ اظهار کرد: در این زمینه نمی‌توان آمار دقیقی اعلام کرد چرا که اگر قرار بود ترافیک قاچاق دیده شود مسلما راه‌هایی برای مبارزه با آن نیز در نظر گرفته می‌شد.
 
معاون بهره‌برداری و مدیریت شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت در پاسخ به این سوال که به‌طور کلی آیا قاچاق مکالمه نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است؟ توضیح داد: شاید نتوان با قطعیت گفت که قاچاق مکالمه نسبت به سال‌های گذشته به‌طور قطعی کاهش یافته چرا که اگر اکنون میزان ارتباطات هم به‌طور دائم در حال افزایش است اما به هر صورت با بسته شدن برخی شرکت‌هایی که در زمینه‌ برقراری مکالمات بین‌المللی به صورت قاچاق فعال بودند، اکنون این رقم به مکالمات قانونی افزوده شده است.
 
به گزارش ایسنا، پیش از این مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با تاکید بر همکاری‌هایی که با قوه قضائیه صورت گرفته،از تلاش شرکت ارتباطات زیرساخت برای `dnh ;vدستیابی به راهکارهای فنی در این زمینه خبر داده و در این باره گفته بود: VOIP حدود ۵ درصد درآمد صوت شرکت زیرساخت، معادل ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان را به خود اختصاص می‌دهد.
 
همچنین پیش از این اخباری در زمینه نرم‌افزار شناسایی قاچاق VOIP منتشر شده و این گونه عنوان شده بود که نرم‌افزار شناسایی VOIP آزمایش شده و عملکرد موفقی داشته است؛ البته این نرم‌افزار برای مدل کوچکی طراحی و آزمایش شد که برای استفاده در ابعاد بزرگ باید تجهیزات لازم تهیه شود که این کار در حال انجام است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.