تلفن همراه

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری

گوشی

November 27, 2013
12:56 چهارشنبه، 6ام آذرماه 1392
کد خبر: 59049

ویندوز فون از iOS جلو زد

این طور که آخرین نسخه از "گزارش بررسی بازار موبایل" مربوط به شرکت تحقیقاتی IDC نشان می‌دهد، عرضه سیستم‌عامل ویندوز فون مایکروسافت در منطقه آمریکای لاتین از خانواده گوشی‌های هوشمند آیفون اپل پیشی گرفته است.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، شرکت مایکروسافت با توان هرچه بیشتر سیستم عامل خود را در این منطقه به‌پیش می‌برد و این نخستین باری است که سیستم‌عامل موبایلی آن در جایگاه دومین پلتفورم موبایلی محبوب قرار می‌گیرد.

گزارش مرکز تحقیقاتی IDC عرضه گوشی‌های هوشمند را مورد بررسی قرار داده است و اعلام می‌دارد که ویندوز فون با رشد 25 درصدی موفق شده است طی فصل سوم از سال جاری میلادی 20 درصد بازار گوشی‌های هوشمند در آمریکای لاتین را از آن خود کند.

لازم به ذکر است که این مرکز تحقیقاتی اشاره کرد رشد ثابت سالانه عرضه گوشی‌های هوشمند مبتنی بر این سیستم‌عامل 156 درصد محاسبه می‌شود.

در حقیقت باید گفت که ویندوز فون در کشورها شیلی، کلمبیا، پرو، مکزیک و دیگر کشورهای این منطقه دومین سیستم‌عامل موبایلی محبوب، محسوب می‌شود. گفته می‌شود که تنها در کشور شیلی عرضه گوشی‌های ویندوزی رشد 50 درصدی داشته است که این رقم بیشترین میزان در این منطقه محسوب می‌شود.

این طور که مرکز تحقیقاتی گارتنر چندی پیش گزارش داد، سیستم‌عامل ویندوز فون در فصل سوم از سال جاری میلادی صاحب 3.6 درصد از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند بوده است و در این دوره زمانی تنها 9 میلیون دستگاه گوشی هوشمند با سیستم‌عامل یاد شده وارد بازار جهانی شدند.

این رقم نسبت به مدت مشابه از سال 2012 رشد قابل ملاحظه‌ای را نشان می‌دهد. در فصل سوم سال 2012 میلادی سیستم‌عامل ویندوز فون صاحب 2.3 درصد از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند بود و در این دوره سه ماهه 3.9 میلیون دستگاه گوشی هوشمند ویندوزی به بازار جهانی عرضه شده بود

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.