امنیت

فناوری اطلاعات

November 28, 2013
12:50 پنجشنبه، 7ام آذرماه 1392
کد خبر: 59080

10 میلیون بدافزار جدید، تنها برای یکسال

محققان امنیتی آزمایشگاه پاندا سکیوریتی نتایج بررسی های خود در خصوص بدافزارهای کشف شده در سه ماهه سوم سال 2013 میلادی را منتشر کردند. براساس آنچه از این تحقیقات بر می آید، رکوردی جدید در سال 2013 به ثبت رسیده است: بیش از 10 میلیون گونه‌ی جدید از بدافزارها، در سال 2013 میلادی کشف و شناسایی شده است.
 
در حقیقت، تعداد انواع نرم افزارهای مخرب کاملاً جدید در طول 9 ماهه سال 2013، با تعداد کل بدافزارهای در گردش سال 2012 برابری می کند.
براساس نتایج این تحقیقات، خطرات این بدافزارها بسیار بالا و میزان گستره آنها به پهنای سراسر جهان اعلام شده است. به عنوان مثال یکی از قابل توجه ترین نوع از این بدافزارها، بدافزار Cryptolocker از خانواده بدافزارهای کلاهبردار و اخاذ است. همچنین تعداد آن دسته از حملات که از تکنیک های DNS بهره برده اند به طرز قابل توجهی افزایش یافته است. بطوریکه چندین وب سایت بزرگ میزبانی در مالزی از جمله سایت های محلی شرکت هایی مانند گوگل، مایکروسافت و کسپرسکی قربانی این نوع از حملات شده اند.
محققان امنیتی آزمایشگاه پاندا سکیوریتی همچنین به افزایش تعداد حملات به گوشی های هوشمند تلفن همراه و تبلت ها اشاره کرده و سیستم عامل اندروید را آسیب پذیرترین سیستم عامل در بین انواع سیستم عامل های همراه معرفی می کند. 
 
آمار بدافزار ها در سه ماهه سوم
بار دیگر تروجان ها در این رتبه بندی، مقام اول را کسب کردند. بر همین اساس 76 درصد از مجموع بدافزارها را تروجان ها، 13 درصد را کرم ها 9 درصد را ویروس ها و 2 درصد را بدافزارهای جاسوسی تشکیل می دهند. محققان امنیتی پاندا سکیوریتی از این رو به این نتیجه رسیده اند که اولین سلاح انتخابی نویسندگان بدافزار، تروجان ها هستند. 
 
توزیع جغرافیایی آلودگی‌ها
براساس آمار به دست آمده از تحقیقات آزمایشگاه پاندا سکیوریتی، آمریکای لاتین بیشترین آسیب را از سوی بدافزارها دریافت کرده است. بعد از آن، چین، ترکیه و پرو به ترتیب سه کشور آلوده در ابتدای فهرست آلوده ترین ها هستند. در حالیکه کشورهای هلند و آلمان در قاره اروپا و کشور استرالیا کم ترین میزان آلودگی را در طول سال 2013 به نام خود به ثبت رسانده اند. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.