امنیت

فناوری اطلاعات

December 1, 2013
23:37 یکشنبه، 10ام آذرماه 1392
کد خبر: 59165

رئیس مرکز IT قوه قضاییه: ساده‌انگاری شبکه‌های اجتماعی توسط ساده‌لوجان صورت میگیرد

معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه‌قضاییه با بیان اینکه کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه استفاده از فیس‌بوک را محدود و جزو مصادیق مجرمانه شناخته است ؛گفت: ما مخالف اصل شبکه فیس‌بوک نیستیم بلکه با ساماندهی اطلاعاتی که علیه کشور انجام می‌دهد مخالف هستیم.
 
 
حجت الاسلام حمید شهریاری در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان مطلب فوق اظهار داشت: به طور قطع ما با شبکه فیس بوک مخالف نیستیم بلکه با فسادی که در این شبکه انجام می‌گیرد و اقداماتی که بر علیه امنیت ملی در آن شکل می‌گیرد مخالفیم.
 
 وی در ادامه با اشاره به اینکه کاری که فیس‌بوک انجام می‌دهد جرم است؛بیان داشت:فیسبوک یک شبکه گسترده ارتباطات انسانی را ایجاد کرده که امکان کشف ارتباطات جدید را در سراسر دنیا ایجاد میکند و تهدیدهای این شبکه تجمیع اطلاعات ملی است.
 
 وی افزود:این شبکه اطلاعات ملی را در اختیار شبکه های جاسوسی نظام سلطه قرار داده و در واقع در یک جنگ نرم با نظام سلطه قرار داریم.
 
 وی با تاکید بر اینکه با فساد و ساماندهی اطلاعات علیه امنیت ملی کشور مخالفیم گفت:باید سیاست خود را در حوزه شبکه های اجتماعی تعیین کنیم و دارای یک نقشه راه باشیم چرا که ساده انگاری شبکه های اجتماعی توسط ساده لوحان صورت میگیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.