اپراتورها

تلفن همراه

December 2, 2013
19:07 دوشنبه، 11ام آذرماه 1392
کد خبر: 59177

ایرنا: شهروندان اصفهانی منتظر تحقق وعده اپراتور سوم هستند

اپراتور سوم تلفن همراه مرداد امسال در نمایشگاه مخابرات اصفهان اعلام کرد که تا سه ماه آینده فروش سیم کارت های خود را در این استان آغاز می کند که با این قول، شهروندان اصفهانی منتظر تحقق این وعده هستند.
 
به گزارش ایرنا، اپراتور سوم تلفن همراه در چهارمین نمایشگاه تخصصی مخابرات، ارتباطات و صنایع وابسته اصفهان که مرداد امسال برگزار شد اعلام کرد که فروش تجاری سیم کارتهای خود را از دو سه ماه آینده در این استان آغاز خواهد کرد.
بر همین اساس این اپراتور اقدام به ثبت نام از متقاضیان برای واگذاری سیم کارت کرد و به ثبت نام کنندگان وعده داد که در دو تا سه ماه آینده سیم کارتها واگذار خواهد شد.
 
مدیر روابط عمومی اپراتور سوم در حاشیه برگزاری نمایشگاه مخابرات در جمع خبرنگاران درباره وارد نشدن این اپراتور به شهر اصفهان گفته بود: در گذشته مشکلی با شهرداری اصفهان در زمینه نصب دکل های مخابراتی اپراتور سوم پیش آمد که اکنون برطرف شده است.
« سعید نقدی » افزوده بود: این اپراتور شروع به نصب دکل ها در شهر اصفهان کرده و در آینده نزدیک در سایر شهرهای استان نیز نصب خواهد شد.
 
وی وعده داده بود که با رفع شدن مشکل نصب دکل های رایتل، پوشش دهی اپراتور سوم در دو تا سه ماه آینده در شهر اصفهان کامل خواهد شد.
نقدی تاکید کرده بود: به خاطر اینکه پوشش اپراتور سوم در اصفهان هنوز کامل نیست نمی توانیم سیم کارت های رایتل را به حالت تجاری به فروش برسانیم به همین دلیل در این نمایشگاه پیش ثبت نام انجام گرفت.
 
یکی از ثبت نام کنندگان سیم کارت اپراتور سوم در اصفهان روز دوشنبه به ایرنا گفت: در ثبت نامی که در نمایشگاه مخابرات اصفهان صورت گرفت از ما هزینه ای دریافت نشد اما اعلام کردند که در دو تا سه ماه آینده برای واگذاری سیم کارتها، اطلاع رسانی می شود.
 
این شهروند اصفهانی با اشاره به استقبال خوبی که در این نمایشگاه از طرح پیش ثبت نام اپراتور سوم صورت گرفت افزود: با سامانه پاسخگویی این اپراتور تماس گرفتم اما پاسخ مشخصی در این زمینه داده نشد و اعلام کردند که به زودی اطلاع رسانی می کنند.
یکی دیگر از ثبت نام کنندگان سیم کارت اپراتور سوم در اصفهان نیز گفت: بیشتر از یک سال از فعالیت این اپراتور در کشور می گذرد اما با وجود تقاضای بالا هنوز موفق به ایجاد نمایندگی یا فروش تجاری در شهرهای بزرگی مانند اصفهان نشده است.
 
محمدی تصریح کرد: اصفهان یکی از استانهای پیشرو در عرصه های مخابراتی و ارتباطی است و اینکه چرا هنوز اپراتور نسل سوم تلفن همراه در آن فعال نشده است جای سوال دارد.
3G یا شبکه مخابراتی نسل سوم شبکه ای با فناوری سلولی است که علاوه بر تماسهای تلفنی و دسترسی به اینترنت پرسرعت واقعی، منطقه وسیعی را هم پوشش می دهد.
در حالیکه اپراتور سوم، شهرهای تحت پوشش خود در کشور را 135 شهر اعلام کرده است بر اساس اطلاعات موجود در پایگاه اینترنتی این اپراتور فقط پنج شهر در استان اصفهان تحت پوشش آن قرار دارد.
به گزارش ایرنا، در نقشه موجود در پایگاه اینترنتی اپراتور سوم، شبکه تلفن همراه این اپراتور در استان اصفهان در پنج شهر اصفهان، نجف آباد، شهرضا، نایین و کاشان به صورت اولیه راه اندازی شده است.
بر اساس آنچه که در این پایگاه اینترنتی آمده، راه اندازی اولیه، نشان دهنده مراحل اولیه راه اندازی شبکه در این شهرها می باشد و اکنون در این مناطق، استفاده از خدمات شبکه اپراتور سوم تنها برای دارندگان سیم کارت های رایتل امکان پذیر است و امکان خرید سیم کارت در این مناطق به زودی فراهم خواهد شد.
همچنین بر اساس اطلاعات همین نقشه، هنوز فروش تجاری سیم کارتهای اپراتور سوم در استان اصفهان صورت نمی گیرد یعنی امکان خرید سیم کارت در این مناطق از طریق وب سایت و نمایندگی های مجاز وجود ندارد.
 
روابط عمومی اپراتور سوم تلفن همراه در تماس خبرنگار ایرنا اعلام کرد که پس از برطرف شدن یک سری مسائل موجود، فروش تجاری و واگذاری سیم کارتها به زودی در استان اصفهان انجام می شود.
 
این روابط عمومی بدون اشاره به زمان واگذاری عنوان کرد: کسانی که در نمایشگاه مخابرات اصفهان پیش ثبت نام کردند در اولویت واگذاری سیم کارت قرار می گیرند.
 
به گزارش ایرنا، اکنون بیش از پنج میلیون سیم کارت تلفن همراه همراه اول، تالیا، ایرانسل و اسپادان در استان اصفهان فعال است.
این استان دارنده نخستین مجوز شبکه تلفن همراه اعتباری کشور در سال 1381 است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.