تلفن همراه

فناوری

لبه تکنولوژی

December 2, 2013
20:02 دوشنبه، 11ام آذرماه 1392
کد خبر: 59186

جزییات پنجمین نسل شبکه‌های مخابراتی

شرکت‌کنندگان در گردهمایی سالانه ETSI Future Mobile دور یکدیگر جمع شدند تا در مورد نسل آتی فناوری‌های موبایلی صحبت کنند و بتوانند جزییات مربوط به فناوری بعدی سیستم‌های 4G که هم‌اکنون مورد استفاده قرار می‌گیرند را مشخص نمایند.
 
 
به گزارش فارس به نقل از سلولار – نیوز، مشخصات پنجمین نسل از شبکه‌های مخابراتی که با نام 5G مشخص می‌شود، در این گردهمایی تعریف شد و کارشناسان اعلام کردند که برخی قابلیت‌ها که باعث توسعه سیستم‌های 5G می‌شود، هم‌اکنون شناسایی شده است.
 
پنجمین نسل سیستم‌های موبایلی می‌بایست سرعت انتقال اطلاعات را به میزان قابل ملاحظه افزایش دهد و در مقابل، هزینه خدمات مخابراتی را تا حد ممکن پایین بیاورد. بر این اساس پیش‌بینی شده است که تا پیش از سال 2020 نسل پنجم شبکه‌های مخابراتی موسوم به 5G به طور واقع دیده نشود.
 
با این وجود، شبکه مخابراتی 5G قابلیت‌هایی را شامل می‌شود که تنها به افزایش سرعت نسبت به سیستم 4G محدود نمی‌شود. در این شبکه ترافیک اطلاعاتی به میزان قابل ملاحظه افزایش میابد و در عین حال تعداد دستگاه‌های متصل به شبکه‌های موبایلی هم بیشتر می‌شود که این سیستم برای ارایه خدمات بهتر نیازمند کاوشگرهای هوشمند، حسگرها، محرک‌ها، سیستم‌های سنجش و ماشین‌آلات هوشمند خواهد بود.
 
از نگاه کاربران، شبکه‌های مخابراتی 5G می‌بایست دسترسی بیشتری داشته باشند، مستقل‌تر باشند و بیش از شبکه‌های امروزی قابل اعتماد باشند. کاربران از این نسل شبکه‌های مخابراتی انتظار دارند اطلاعات را با سرعت بالاتر رد و بدل کند، کیفیت بهتر خدمات را در اختیار آن‌ها بگذارد، تاخیرها را به حداقل برساند و سیستم خودکار ارایه خدمات با کیفیت بهتر فعالیت کند. کاربران در کل توقع دارند که نسل پنجم شبکه‌های مخابراتی تمامی خدمات یاد شده را با هزینه ارزان‌تر در اختیار آن‌ها بگذارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.