سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

December 2, 2013
22:02 دوشنبه، 11ام آذرماه 1392
کد خبر: 59198

قهرمانان تلویزیون‌های هوشمند سینما سه‌بعدی ال‌جی


Technology-LG-CINEMA-3D-Smart-TV-Worlds-Critics-Picture-Quality-Choice_INFOGRAPHIC

همان‌طور که از نامش پیداست، سینما سه‌بعدی ال‌جی یعنی تجربۀ کیفیت تصویر سینمایی! اگر هنوز آن را تجربه نکرده‌اید، جداً یکی از تجربیات شگفت‌انگیز و خیال‌انگیزی که تا امروز وجود داشته است را از دست داده‌اید. لازم نیست به سخن ما متکی باشید؛ بررسی‌های تخصصی و کارشناسانۀ زیادی در رسانه‌های چاپی و آنلاین وجود دارد که با خواندن آنها و آگاهی از کیفیت تصویر برتر این فناوری را تحسین خواهید کرد.

البته ممکن است تعجب کنید که  این همه هیاهو برای کیفیت تصویر چیست؟ ما در اینجا تصمیم داریم سه قهرمان خیال‌انگیز و فوق‌العاده را به شما معرفی کنیم: فناوری IPS، NANO FULL LED و پنل FPR 3D که هر سه با هم خواستنی‌ترین کیفیت تصویر را فراهم می‌کنند؛ کیفیت تصویری که امضای ال‌جی برای قدرت فناوری آن است.

در این مطلب قصد داریم شما را با قابلیت‌های این سه قهرمان، که منتقدان سراسر دنیا را به تحسین واداشته است، آشنا کنیم:

نمایشگر IPS– شبیه خود زندگی

بدون چون و چرا باید بگوییم وقتی سخن از کیفیت تصویر به میان می‌آید، رنگ عنصر اصلی است. با بزرگ و عریض شدن نمایشگرها و افزوده شدن قابلیت سه‌بعدی، مشاهدۀ تصاویر مات و غیردقیق یا محدود بودن به زاویۀ خاص دید یقیناً در انتخاب تلویزیون تأثیرگذار خواهد بود. بنابراین، در زمینۀ بازتولید مداوم رنگ، بدون درنظر گرفتن زاویۀ دید، فناوری اختصاصی ال‌جی و زاویۀ دید وسیع، که فناوری پنل IPS یا (In-Plane Switching) را ممکن می‌سازد، نقش خواهد داشت. به زبان ساده‌تر، شما می‌توانید به صفحه‌نمایش از زوایای مختلفی نگاه کنید؛ چه دراز کشیده باشید و چه نشسته باشید هیچ تفاوتی در رنگ یا وضوح نخواهید دید و طوری به نظر می‌رسد که انگار صفحه‌نمایش با دید شما حرکت می‌کند. همین پایداری با اثر رنگ نشان داده می‌شود؛ چنان که اشیا مانند زندگی واقعی زنده هستند. تغییر روان رنگ را نیز به این قابلیت اضافه کنید؛ چه در حال بازی هستید، چه فیلم تماشا می‌کنید یا حتی در حال مرور وب هستید نیز تصویر واضح و بدون تارشدگی است. خلاصه اینکه عبارت وصفی “رنگی شبیه خود زندگی” می‌تواند بهترین تفسیر برای چیزی باشد که IPS فراهم می‌کند و عملکرد آن نیز به شایستگی مقام ابرقهرمان را در کیفیت تصویر خیال‌انگیز کسب کرده است.

صفحه‌نمایش NANO FULL LED؛ نوری کاملاً جدید

تا به حال دقت کرده‌اید که چطور اشیا، بر حسب زاویۀ نور، تیزتر و روشن‌تر هستند؟ خُب، نمایشگرهای ال‌ای‌دی با نوردهی پشت با همین هدف ساخته شده‌اند تا به شما اطمینان دهند که تصاویر در تلویزیون روشن‌تر هستند و بهتر تعریف شده‌اند. جای تعجب نیست که ال‌جی گامی فراتر نهاده و فناوری را بهبود بخشیده است. به طوری که از نظر کیفیت تصویر تعریف جدیدی به واژۀ “وضوح” می‌دهد و با کنترل نور در هر اینچ از نمایشگر تلویزیون آن را میسر می‌سازد. فناوریNANO FULL LED  تحولی در ایجاد تجربۀ HD برای تصاویر دوبعدی و سه‌بعدی است. فناوری برتر نوردهی نانوی ال‌جی این امکان را فراهم می‌سازد که چنین عمق و وضوحی منجر به ایجاد تصاویر روشن‌تر، واضح‌تر و کیفیت تصویر روان‌تر شود؛ به عبارت دیگر، تصاویر در جلو و اطراف شما واقع‌بینانه هستند. NANO FULL LED در هر دو حالت دوبعدی و سه‌بعدی استاندارد تجربۀ مشاهدۀ تلویزیون را بالا می‌برد و کیفیت تصویر را با نوری کاملاً جدید به ارمغان می‌آورد.

پنل سه‌بعدی FPR؛ از تماشایش حظ کنید

اگر به سه‌بعدی علاقه دارید اما به دلیل ناراحتی ناشی از استفاده از تماشای سه‌بعدی مردد هستید، باید بگوییم که دیگر جای نگرانی نیست. از آنجا که ال‌جی ذهن شما را می‌خواند، سومین قهرمان کیفیت تصویر ما، نسل جدید از فناوری سه‌بعدی به نام FPR یا (Film Patterned Retarder) است که نگرانی‌های شما، در مورد تصاویر ارزان و سرگیجۀ مدوام، را برطرف می‌کند و تجربۀ مشاهدۀ FULL HD را با روشنی بالاتر و سرعت تازه‌سازی یا ریفرش بیشتری نسبت به فناوری عینک سه‌بعدی شاتر امکان‌پذیر می‌کند. پنل سه‌بعدی FPR ال‌جی، که گواهی بدون پرش دریافت کرده است پرش‌ها و تداخل‌، که دلیل اصلی سردرد و سرگیجه هستند و همین طور افت کیفیت تصویر را برطرف کرده است. برای اینکه تجربۀ سه‌بعدی راحت‌تر و آسوده‌تر شود، ال‌جی همین فناوری را در عینک سه‌بعدی FPR اعمال کرده است تا نه تنها از اعوجاج تصویر پیشگیری شود بلکه سبک‌تر از عینک‌های سه‌بعدی شاتر باشد. سه‌بعدی FPR قهرمانی است که از تماشایش حظ می‌کنید!

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.