اینترنت و شبکه

باندپهن ثابت

فناوری اطلاعات

December 3, 2013
20:32 سه شنبه، 12ام آذرماه 1392
کد خبر: 59215

مخابرات تهران: مشکل ارائه ADSL به مشترکین تجهیزات کافوی نوری تاپایان سال برطرف خواهد شد

عضو هیات مدیره شرکت مخابرات استان تهران از رفع مشکل نصب سرویس ADSL برای مشترکان تجهیزات قدیمی کافوی نوری تا پایان سال خبر داد و گفت: امکان ارائه سرویس ADSL بر روی فیبرنوری تنها در برخی نقاط تهران به دلیل نبود امکانات و تجهیزات فعلا میسر نیست که بزودی و با نصب تجهیزات، این مشکل برای متقاضیان رفع خواهد شد.
 
سمیع الله صادقی در گفتگو با مهر، با اشاره به توسعه شبکه مخابرات استان تهران و جایگزینی تکنولوژی جدید با تجهیزات قدیمی در این شبکه اظهار داشت: هم اکنون و براساس برنامه های توسعه ای مخابرات، در مناطقی که قصد توسعه وجود دارد به جای خطوط مسی از تکنولوژی فیبرنوری استفاده می شود به این معنی که نصب تجهیزات از مراکز مخابراتی تا منازل مردم به جای تجهیزات کابل مسی، از طریق فیبرنوری انجام می شود.
 
وی با بیان اینکه حدود 3 سال پیش در برخی مناطق تهران که تجهیزات قدیمی کافوی نوری نصب بود در ارائه ADSL با مشکلاتی روبه رو بودیم، ادامه داد: سال 89 با خرید تجهیزات مربوط به ADSL مشکل واگذاری اینترنت در مناطقی که تجهیزات قدیمی فیبرنوری نصب بود رفع شد و امکان ارائه ADSL در این مناطق به وجود آمد؛ هم اکنون نیز با افزایش تقاضا، نیاز به افزایش ظرفیت داریم که به دلیل نبود تجهیزات در برخی مناطق با مشکلاتی مواجه شده ایم.
 
عضو هیات مدیره شرکت مخابرات استان تهران این موضوع را مربوط به 1500 نقطه در تهران عنوان کرد که دسترسی به خطوط مخابراتی از طریق تجهیزات کافوی نوری ممکن شده است و گفت: از این 1500 نقطه تنها در 100 نقطه به دلیل انجام عملیات توسعه ای با مشکل نصب تجهیزات ADSL مواجه هستیم و مشترکان در این 100 نقطه امکان دریافت ADSL را روی خطوط فیبرنوری ندارند.
 
وی با بیان اینکه تجهیزات برای تجهیز این نقاط به تکنولوژی جدید، خریداری شده اما به دلیل مشکلات ارزی و گمرکی ترخیص نشده است، افزود: به محض ورود این تجهیزات به شبکه مخابراتی، این تجهیزات در نقاط مربوطه نصب می شود و مشترکان در این مناطق می توانند از سرویس ADSL برای اتصال اینترنت استفاده کنند.
 
صادقی با اشاره به جایگزینی تکنولوژی های جدید در شبکه مخابرات تهران گفت: هم اکنون شبکه مخابرات تهران در حال تجهیز و جایگزینی به تکنولوژی GPON است به این معنی که این تجهیزات از مرکز مخابراتی تا ساختمان مشترک نصب می شود و داخل ساختمان مشترک برای دسترسی نهایی از کابلهای مسی استفاده خواهد شد.
 
این مقام مسئول در شرکت مخابرات استان تهران جایگزینی شبکه کابل مسی به تکنولوژی نوری GPON را برنامه ای 5 تا 10 ساله برای کل شبکه عنوان کرد و گفت: به تدریج در مناطقی که نیازمند توسعه و افزایش ظرفیت است از تکنولوژی جدید استفاده خواهیم کرد.
 
وی گفت: جایگزینی فیبرنوری به جای کابل مسی از نظر پهنای باند و کیفیت در دسترسی دیتا تاثیر مثبت دارد، تصریح کرد: توسعه شبکه مخابراتی با تکنولوژی های جدید ادامه می یابد و تجهیزات قدیمی کافوی نوری در معدود مناطق تهران نیز تا پایان امسال به سرویس ADSL تجهیز خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.