اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن سیار

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

December 4, 2013
13:25 چهارشنبه، 13ام آذرماه 1392
کد خبر: 59232

رگولاتوری بازهم برای پرداخت حق امتیاز به داتک مهلت داد اما اجازه جذب مشترک جدید ندارد/داتک: همچنان مشترک جذب می‌کنیم

datak.png

تسنیم نوشت: کرکره سرویس وایمکس رهام داتک قرار بود از امروز طبق اعلام پیشین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، پایین آید اما این شرکت با تعهدی ۱۰ روزه به رگولاتوری در راستای پرداخت حق امتیاز پروانه، توانست وایمکس‌اش را سر پا نگاه دارد.
 
مشترکان وایمکس شرکت رهام داتک از روز گذشته می‌بایست سرویس‌شان قطع می‌شد و عملا از امروز کرکره خدمات وایمکس این اپراتور پایین می‌آمد زیرا براساس نظر معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری فعالیت این شرکت در زمینه وایمکس غیرمجاز بود.
 
اما طی تماسی با اپراتور این شرکت متوجه شدیم که همه چیز طبق روال عادی پا برجاست و نه تنها مشترکان قدیمی همچنان شارژ می‌شوند، بلکه مشترکان جدید هم می‌توانند متقاضی سرویس وایمکس باشند.
 
این در حالی است که رگولاتوری پیش از این گفته بود که مشکل این اپراتور سرویس‌دهنده، ناشی از عدم توانایی در حصول مجوزهای لازم برای ارائه سرویس‌های ارتباطات بی‌سیم مبتنی بر فناوری وایمکس است.
 
سازمان تنظیم مقررات پیش از این و حدود یازده روز پیش هم خبر از این موضوع داده و از مشترکان رهام داتک خواسته بود که برای جلوگیری از قطع سرویس‌دهی و بروز مشکلات، سرویس دهنده خود را عوض کنند و از شرکت‌هایی نظیر ارتباطات مبین‌نت، خدمات ارتباطی ایرانسل، رایانه دانش گلستان و مشارکتی سیار اصفهان استفاده کنند زیرا به مرور و تا ۱۲ آذر ماه سرویس آن‌ها به طور کامل قطع خواهد شد.
 
البته رهام داتک هم موظف شده بود که براساس دستور رگولاتوری، با مشترکان خود تسویه حساب کند و جذب مشتری جدیدی نداشته باشد.
 
اما این رویه و جالب‌تر از هر چیز کذب دانستن این خبر توسط اپراتور رهام داتک باعث شد تا تماسی با معاونت نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی داشته باشیم و از نحوه چند و چون ماجرا بیشتر مطلع شویم.
 
لذا، حسن رضوانی به تسنیم گفت: اگر این شرکت در چارچوب مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات عمل کند، مشکلی با آن نخواهیم داشت و چالش اصلی این شرکت که منجر به صدور رای توقف سرویس شد، عدم پرداخت حق الامتیاز پروانه بود.
 
وی افزود: این شرکت بخشی از حق الامتیاز خود را پرداخت کرده و بخشی دیگر از آن مانده که برای پرداخت آن از ما مهلت خواسته و متعهد شده که مابقی را هم پرداخت کند.
 
معاون رگولاتوری در پاسخ به این سوال که چه مدت زمانی برای تعهد این شرکت در نظر گرفته شده است، گفت: زمان زیادی در نظر گرفته نشده است؛ اگر ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده به تعهدش عمل نکند، مجبوریم سرویس وایمکس آن را تعطیل کنیم.
 
البته رضوانی گفته که این شرکت در مدت زمان تعهد پرداخت حق الامتیاز، اجازه جذب مشترک جدید را ندارد و اگر این کار را انجام دهد، تخلف به حساب می‌آید.
 
 
رهام: همچنان مشترک جذب می‌کنیم
 
این در حالی است که این شرکت همچنان مشترک جدید می‌گیرد و اپراتور آن معتقد است نه تنها مشترکان قدیمی را شارژ می‌کنیم بلکه جذب مشترک جدید هم داریم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.