اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

December 5, 2013
18:50 پنجشنبه، 14ام آذرماه 1392
کد خبر: 59259

وزیر ارتباطات: نسل 3 و 4 با سرعت بیشتری باید در اختیار مردم قرار گیرد

 

وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه درآینده نیازمند این هستیم که تلفن های نسل سوم و چهارم با سرعت بیشتری در اختیار مردم قرار گیرد ، گفت:وظیفه ما در این وزارتخانه این است که کمک کنیم هر چه زودتر این اتفاق بیفتد.
ژ
«محمود واعظی» روز پنج شنبه در مراسم گشایش نوزدهمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوترو تجارت الکترونیکی (الکامپ 2013) افزود: اگر بخواهیم همگام با تحولات جهانی حرکت کنیم باید بتوانیم زیرساخت های ارتباطی را فراهم کنیم. 
 
وی با اشاره به ضرورت افزایش پهنای باند و سرعت اینترنت گفت:طبق برنامه باید طی سال های آینده برای توسعه زیرساخت های ارتباطی و فناوری اطلاعات در کشور 50 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گیرد که 25 درصد این سرمایه گذاری توسط وزارت ارتباطات و 75 درصد آن نیز از سوی بخش خصوصی انجام می شود. 
 
واعظی در مورد فعالیت شبکه های اجتماعی اینترنتی گفت: شبکه های اجتماعی یک پدیده نو هستند که در دنیا رایج شده و این پدیده مانند بسیاری از فعالیت های دیگر ویژگی های مثبتی دارد و از سویی بدآموزی ها و بخش های نامناسبی نیز دارد. 
 
وی افزود: به هر حال باید برای استفاده صحیح آن برنامه ریزی شود و برای این که آسیب نبینیم باید فرهنگ سازی مناسبی صورت گیرد. 
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: می توانیم در داخل کشور شبکه های اجتماعی خوب و سالم داشته باشیم و به جای این که افراد علاقه مند برای بیان دیدگاه های خود از شبکه های خارجی استفاده کنند آنها را به سمت شبکه های اجتماعی داخلی سوق دهیم. 
 
واعظی افزود: از هفته آینده برای تشویق مردم وارد شبکه های اجتماعی اینترنتی داخلی خواهم شد و امیدوارم بتوانیم با فعال کردن شبکه های اجتماعی داخلی به نیاز جوانان در این زمینه پاسخ دهیم.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید برحمایت جدی دولت از بخش خصوصی افزود:من تفاوتی بین بخش دولتی و خصوصی قائل نیستم و معتقدم این دو بخش مکمل یکدیگر بوده وهمچنان که دولت به تنهایی نمی تواند به اهداف خود برسد بخش خصوصی هم بدون حمایت دولت نمی تواند به اهداف خود برسد. 
 
واعظی افزود:در چند سال گذشته با مشکلات اقتصادی فراوانی مواجه بوده ایم و این مشکلات باعث شده از اهداف چشم انداز 20 ساله کشورعقب بیفتیم. 
 
وی افزود:براساس سند چشم انداز 20 ساله ایران باید تا سال 1404 جایگاه اول علمی، اقتصادی و فناوری را در منطقه به خود اختصاص دهد، در حالی که هشت سال از زمان اجرای این سند می گذرد ما به اهداف این سند دست نیافته ایم و امیدوارم بتوانیم این عقب افتادگی را جبران کنیم. 
 
وی ادامه داد: در برنامه پنجم توسعه تکالیف زیادی در عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات تعیین شده که بخش اعظمی از آنها برعهده وزارت ارتباطات است اما تا امروز که دو سال و هشت ماه از اجرای این برنامه می گذرد تنها 14 درصد از تکالیف انجام شده و طی دو سال و چهار ماه آینده دولت باید 86 درصد اهداف برنامه را در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا کند. 
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از مجلس شورای اسلامی گفت:با رای بالای نمایندگان مجلس، وزارت ارتباطات از این پس درآمدهای خود را صرف نگهداری و توسعه زیرساخت ها خواهد کرد. 
 
وی با تاکید بر ضرورت حمایت از تولید داخلی اظهارداشت: با شرکت مخابرات ایران، همراه اول، ایرانسل، رایتل و اپراتور چهارم صحبت شده و تلاش می کنیم آنها را متقاعد کنیم که از توان تولیدکنندگان داخلی بیشتر استفاده کنند. 
 
واعظی گفت: یکی از مشکلات جدی کشور بیکاری است و چنانچه بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور فعال شود می تواند مشکل بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی را حل کند. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.