فناوری اطلاعات

December 5, 2013
18:51 پنجشنبه، 14ام آذرماه 1392
کد خبر: 59260

مقایسه دو نمایشگاه; هشت کشور درالکامپ ایران ، 70 کشوردرسبیت آلمان

 

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاهها به مقایسه دو نمایشگاه الکامپ و سبیت پرداخت وگفت:در نمایشگاه بین المللی الکامپ ایران 500 شرکت و هشت کشور حضور دارند در حالی که مشابه این نمایشگاه در کشور آلمان( سبیت) با حضور سه هزار شرکت و 70 کشور برپا می شود.
 
ˈ کاظم اکبر پورˈروز پنجشنبه در مراسم گشایش نوزدهمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوترو تجارت الکترونیکی (الکامپ 2013) که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در تهران برگزار شد،افزود: مقایسه نمایشگاه الکامپ ایران با نمایشگاه های مشابه در دنیا نشان می دهد که ما با نمایشگاه های بین المللی سایر کشورها فاصله زیادی داریم .
 
وی افزود : در نوزدهمین نمایشگاه الکامپ ، 460شرکت داخلی و 40شرکت خارجی از هشت کشور چین-کره جنوبی-ژاپن-آلمان-تایوان-هند-روسیه و مالزی در این نمایشگاه حضور دارند.
 
وی افزود: این نمایشگاه در مساحتی بیش از 44 هزار متر مربع برگزار می شود که نسبت به نمایشگاه الکامپ سال گذشته 17 درصد از بعد مساحت و 30 درصد بلحاظ تعداد شرکت های حاضر رشد دارد .
 
وی سپس به مقایسه نمایشگاه الکامپ ایران با نمایشگاههای مشابه در دنیا پرداخت و گفت : سالانه در جهان 134 عنوان نمایشگاه تجارت الکترونیک ،121 نمایشگاه وی‍ژه الکترونیک و 100 عنوان نمایشگاه تکنولوژی کامپیوتر برگزار می شود .
 
اکبر پور گفت: نخستین و بزرگترین نمایشگاه حوزه الکترونیک و کامپیوتر ، نمایشگاه سبیت (ceBitآ) آلمان است که با حضور سه هزار کشور از اقصی نقاط جهان و در مساحتی به وسعت 260 هزار متر مربع و با حضور 70 کشور برگزار می شود .
 
وی افزود: دومین نمایشگاه بزرگ دنیا در حوزه فناوری الکترونیک و کامپیوتر ،نمایشگاه COMDEXامریکا است که در آن دو هزار و 700 شرکت از 60 کشور دنیا حضور می یابند.
 
اکبرپور در مورد حضور ایرانیها در نمایشگاه های بین المللی خارجی گفت: متاسفانه حضور ما در نمایشگاه های خارجی بسیار ضعیف است و از حدود 400 نمایشگاهی که در دنیا برگزار می شود ، ایرانی ها تنها در 10 نمایشگاه آن هم در سطح نازلی مشارکت دارند.
 
وی افزود: شرکت های حاضر در این نمایشگاه به معرفی سخت افزار،نرم افزار،خدمات الکترونیک،ماشین آلات اداری،اینترنت و شبکه های اطلاع رسانی،امنیت و شبکه می پردازند.
 
نوزدهمین نمایشگاه الکامپ از تاریخ 14 لغایت 17 آذرماه ازساعت 9 صبح الی 4 بعدازظهر درمحل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران دایر است .
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.