اینترنت و شبکه

باندپهن ثابت

December 6, 2013
16:56 جمعه، 15ام آذرماه 1392
کد خبر: 59275

مدیرعامل پارس‌آنلاین: ارایه خدمات اینترنتی ارزان با کاهش قیمت توسط مخابرات

با کاهش قیمت از سوی مخابرات می‌توانیم خدمات اینترنتی را با قیمت پایین‌تر به مردم ارائه دهیم.
 
عبدالله فاتح – مدیر یک شرکت اینترنتی – در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ارزیابی وضعیت اینترنت در کشور اظهار کرد: اگر شرکت‌های واسطه بتوانند نیازهایشان را خودشان برطرف کنند، در واقع شبکه انتقالی و پهنای باند که نیاز داریم را در دست بگیریم بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.
 
وی افزود:‌ مخابرات استان‌های مختلف نتوانستند نیازهای ما را برطرف کنند و ما در تلاشیم که این نیازها برطرف شوند.
 
فاتح در ادامه درباره تغییرات کیفیت اینترنت در یک ساله گذشته تاکید کرد: کیفیت اینترنت نسبت به یک سال گذشته بهتر شده و یکی از دلایل اصلی آن این است که درصد قابل توجهی از محتوای داخل کشور استفاده می‌کنند، یعنی سایت‌های پربازدید سرورهایشان به داخل کشور منتقل شده است.
 
فاتح در ادامه تاکید کرد:‌ در گذشته ما از سرورهایی استفاده می‌کردیم که خارج از کشور بودند ولی در حال حاضر 15 تا 20 درصد از سرورها به داخل ایران منتقل شده است.
 
وی در ادامه درباره راهکار تغییر وضعیت انحصاری بودن پهنای باند اینترنت افزود: مشکل قانونی وجود دارد، اگر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بتوانند مصوبه‌ای را به قانون تبدیل کنند، نظرمان این است که با قیمت پایین‌تر پهنای باند بخریم و با قیمت پایین‌تری خدمات خود را به مردم ارائه دهیم.
 
او در ادامه درباره پایین آمدن سرعت اینترنت در فواصل مختلف زمانی در طول سال اظهار کرد: DSL یک سرویس اشتراکی است و اصولا مخابرات به هر شرکتی یک مقدار پهنای باند می‌دهد که مشترکان از این پهنای باند استفاده می‌کنند. زمان‌هایی که کاربران کمتری در حال استفاده از پهنای باند هستند، مسلما سرعت بالاتر است.
 
وی افزود: در حال حاضر به ندرت پیش می‌آید که مشترک اینترنت نداشته باشد و کاملا قطع شده باشد.
 
فاتح در ادامه با اظهار امیدواری نسبت به مذاکرات ژنو و تاثیر مثبت آن روی وضعیت اینترنتی در کشور اظهار کرد: امیدواریم با برداشته شدن تحریم‌ها شرکت‌ها بتوانند مجهزتر شوند. در حال حاضر مشکلات ما وارد کردن تجهیزات است و خیلی از شرکتهایی که از آن‌ها خریداری می‌کنیم، پشتیبانی نمی‌کنند و ما بعد از خرید کردن دچار مشکلات جدی می‌شویم.
 
او در پایان خاطرنشان کرد: بعد از دو، سه برابر شدن تعرفه‌ها قیمت اینترنت در کشور ثابت مانده است که اتفاق بزرگی محسوب می‌شود و امیدوارم با کاهش قیمت‌ها از سوی مخابرات ما هم بتوانیم قیمت مصرف‌کننده‌ها را پایین بیاوریم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.